• Heureka

Ditt bästa städtips!!!

Har flyttat till hus och lovat mig själv att nu, i mitt nya liv som husägare ska jag bli bättre på att städa. Och än så länge tycker jag att jag skött mig bra!!!!

Tar dock gärna emot era bästa städtips. Gäller allt! Verktyg, medel o allt!!! Tar särskilt gärna emot tips på hur man får ett skinande rent badrum (hat-objektet......) Söker även en bra dammvippa, typ..........

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Svar på tråden Ditt bästa städtips!!!
  • lövet2

Jag ser att din dotter är 1 år? Snart vill hon sitta ensam i badbaljan och plaskan utan att du stör. Passa på då att städa badrummet varje gång dottern badar! Med småttingar i huset hade jag alltid ett rent badrum ...

• Saaaraa

Sköljmedel och vatten blandat 50/50 i en sprayflaska. Damma först av damm med microfibertrasa, och sedan torkar du hyllan/bänken/whatever med en annan trasa och sköljmedelsblandningen. Håller damm borta längre.

M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • Ema86

hög musik o ett glas vin  ... o att veta att man får lägga sig i ett bad eller nå annat mysigt bara man blir klar :D

annars är min microfibermopp min bästa ... o även microfiber trasan. dammsugan tycker jag inte om alls... kör hellre ett par varv extra med min mopp, den tar ju allt ändå :D

ajax har jag typ överallt... eller yes handdisk ibland.

börja uppifrån och ner... plocka damma putsa oså golvet sist :)

• 89Mamma10o12

Grön såpa tycker jag fungerar utmärkt i badkar och badrum då alla fläckar försvinner med hjälp utav dem.

Vatten i en tallrik i micron i ca 10 min på full effekt om micrion luktar illa ta 1 del ättika i det sedan tar man bara en torr trasa o drar runt i hela micron så försvinner allt.

Handtvål (sån där vit liten klump) är skit bra till o göra ren mattor man bara tar vatten o massatvål o skrubbar på mattan sedan en blöthanduk o tar bort tvåle o sen en torr handuk som man stammpar på så vattnet försvinner ur mattan.

Jag brukar kolla på how clen is your house som går 13.00 på tv 4 + varje dag haha jag älskar att städa =P.

• IsDimma
    lövet2 skrev 2011-02-18 09:41:37 följande:
    Jag ser att din dotter är 1 år? Snart vill hon sitta ensam i badbaljan och plaskan utan att du stör. Passa på då att städa badrummet varje gång dottern badar! Med småttingar i huset hade jag alltid ett rent badrum ...
    Det har min mamma också sagt. Det har aldrig varit så fint i badrummet som det var när jag och brorsan var liten
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Heureka
    Saaaraa skrev 2011-02-18 09:42:35 följande:
    Sköljmedel och vatten blandat 50/50 i en sprayflaska. Damma först av damm med microfibertrasa, och sedan torkar du hyllan/bänken/whatever med en annan trasa och sköljmedelsblandningen. Håller damm borta längre.
    Tack!!! precis såna tips behöver jag. Blir ytan liksom lite glansig så det bara åker av eller?
  • Heureka

Några bra tips på hur man får en strålande fin ugn?

Svar på tråden Ditt bästa städtips!!!