• Harmony W

sjukskriven pga lågt blodtryck

Jag har fått lågt blodtryck i och med den här graviditeten och har haft exakt samma problem som dig TS! Jag svimmar nästan dagligen och är yrslig och illamående. Det kan t.o.m svartna för ögonen i sittande läge. Men min BM hävdar att det bara är högt bldtryck som kan orsaka dessa "symptom" och såg ingen som helst samband med symptomen och blodtrycket... Hon kunde inte förklara varför jag mådde som jag gjorde, sa hon...

• Harmony W

Ja Hopetossan, jag hade nog tänkt att göra ett besök hos en läkare. Kan ju tillägga att jag även har hjärtklappning, enorma vätskeansamlingar i benen och har dessutom fått ytliga proppar i benen. Och även detta är nåt som min bm tar rätt lätt på. "Använd stödstrumpor bara så blir det bättre".  Jag fattar också att det här inte är några livshotande "åkommor" men man vill ju liksom må så bra som möjligt och på så sätt ge bästa boplatsen åt bebis Glad

Så, jag ringer och bokar läkarbesök på måndag. Jag är absolut inte ute efter nån sjukskrivning (det kunde jag ha fått för min foglossning) utan vill egentligen bara att nån kanske ska ta mig lite mer på allvar...

Svar på tråden sjukskriven pga lågt blodtryck