• Youngmother

3 månades med torr blöja?

Hejsan

Har en liten på snart tre månader som har varit förkyld sedan i söndags. Det är mest snor och hosta, som i slutet av veckan blivit bättre. Hostar lite slem men allmäntillståndet är bra, dvs hon är pigg och glad och ammar som hon ska (kanske lite mindre än vanligt)

Har haft kontakt med sjukvårdsrådgivning flera gånger då hon även haft feber men dom har inte tyckt det varit någon fara.

Dock så ville jag ändå att hon skulle undersökas av en läkare (hon är ju bara 11 veckor) så jag tog med henne till sjukhuset i onsdags och han tyckte att hon lät jättebra. Dock var detta på dagen och då brukar hon ju vara mest "frisk", det är värst morgon, kväll och natt.

Men hon kissar ju så lite!! Bajsar gör hon, mycket ofta och små "svättar" (väldigt vattnigt) och hon brukar ju inte bajsa så ofta?! Och nu i två morgnar har hela nattblöjan varit TORR.

Är detta normalt vid förkylningar?

• Svar på tråden 3 månades med torr blöja?
  • jejje82

Hur kissar hon i övrigt på dagen? Dricker hon bra (ammar)? Passa på att ringa bvc nu innan helgen så slipper du vara orolig.

• Youngmother
    jejje82 skrev 2011-02-18 11:34:41 följande:
    Hur kissar hon i övrigt på dagen? Dricker hon bra (ammar)? Passa på att ringa bvc nu innan helgen så slipper du vara orolig.
    Hon kissar ju men inte lika mycket som vanligt. Tycker bara att det är konstigt att nattblöjan är så torr varje morgon nu, den brukar ju vara jättetung av kiss annars.

Ja jag får ringa bvc! Tur att du nämnde att det är helg sen, har ingen koll på dagarna..
  • jejje82

Nej jag vet, dagarna flyter ihop när man är hemma med en liten Skrattande. Lycka till!

• Youngmother
    jejje82 skrev 2011-02-18 11:45:53 följande:
    Nej jag vet, dagarna flyter ihop när man är hemma med en liten Skrattande. Lycka till!
    Verkligen!

Dock så var BVC stängt idag tydligen, bör man ringa rådgivningen tro?

Har som sagt haft kontakt med dom FLERA gånger denna vecka + varit hos läkaren, någon som vet om det är normalt att kissa lite/mindre när bebis är sjuk?
  • Youngmother

Bara jag som är hemma idag?

• Youngmother

Tänkte ta mig en promenad i eftermiddag, någon som vet om man bör avstå när bebisen är förkyld?

Dom har det ju så varmt och skönt i vagnen menar jag, och det kanske är bra med lite frisk luft.. Varit instängda i snart en vecka nu.

• Mela78

"allmäntillståndet är bra, dvs hon är pigg och glad och ammar som hon ska " skriver du. Mao baserat på det du skriver är det ingen fara med ditt barn. OM hon skulle bli slö, att ni inte kan väcka henne, då är det läge att bli orolig på riktigt! Men att hon kissar mindre en kortare period är ingen fara alls. Försök att vara glad över att första förkylningen är nästan avklarad nu.

• Mela78
    Youngmother skrev 2011-02-18 12:06:16 följande:
    Tänkte ta mig en promenad i eftermiddag, någon som vet om man bör avstå när bebisen är förkyld?

Dom har det ju så varmt och skönt i vagnen menar jag, och det kanske är bra med lite frisk luft.. Varit instängda i snart en vecka nu.
    Jätteskönt för er båda att komma ut. Hoppas det blir en trevlig promenad.
  • Youngmother

Å tack! Det var det jag tänkte också, efter alla samtal till rådgivningen insåg jag att jag är helt oerfaren och en aning överbeskyddande, men mitt sunda förnuft sa att frisk luft på en bebis som ligger här bredvid, sprattlar och ler bara är bra

Jopp jopp! Trevlig helg!!

• Cocco

Ms nattblöja är ofta torr. Han har är nästan nattorr.
    Det är okej att de inte kissar på natten så länge de kissar på dagen.

• Youngmother
    Cocco skrev 2011-02-18 12:13:54 följande:
    Ms nattblöja är ofta torr. Han har är nästan nattorr.
    Det är okej att de inte kissar på natten så länge de kissar på dagen.
    Ok. Tänkte mest då hon alltid brukar kissa massor på natten och nu helt plötsligt, i samband med förkylningen, inte kissar något på natten.

Men vad bra att dom inte "behöver" kissa på natten, mycket jag inte vet märker jag
  • Lovisa09

Mycket av vätskan kanske kommer ut med bajset om nu den är mer lös. tror inte du behöver vara orolig, bara hon kissar. Och att urinen inte luktar starkt och är mer koncentrerad.

• Floffeen

om det är lugnande så kan jag säga att min 3 månaders
    har alltid torr blöja natte tid d.v.s i 10-12 timmar hihi
    Jätte kiss när han vaknar, flera gånger  sen kan han ha uppehåll 4 timmar sen kissar  lite då och då
    så har det varit sen han vart 2 månader :)

allmäntillståndet är det viktigaste.
    Äter hon bra borde hon kissa eller bajsa rätt bra.
    Kissar hon mindre kan det ju vara så att hon förbrukar allt och behöver mer?

• thegoddess

jag läste nånstans att bebisar bara kissar precis när dom vaknar ej i sömnen.

jag har samma problem med min tös. hon har lite mer torr blöja och bajsar smått hela tiden. ska till läkaren imonn för första kollen så tänkte avvakta eftersom hon inte är jättedålig. ingen feber har hon haft. lite rosslig i andningen emellanåt så det är nog lite slemmigt.
    sen så har bajset varit slemmig precis som snor så kanske är att hon svalt slem/snor.

• lottablom

Jag har märkt på min 3 månaders dotter att ibland kissar hon inget alls när hon sover.. Men då får jag byta många blöta kissblöjor på dagarna istället :) Så länge hon kissar på dagarna ska det väl inte vara nån fara?

Svar på tråden 3 månades med torr blöja?