Maj-mammor 2005, del 3
Bra Aannaa
Bra Aannaa
Hur länge höll ni på med smakisar innan ni kunde ersätta ett mål?
Har nu hållt på sen 31/10 med det & 'rekordet' är väl tre tsk gröt
Ska prova med 'rikitig' mat idag d v s kött & hoppas han gillar det lite mer. Jag känner ingen stress över att byta ut, men Isak kanske inte är ngn grönsakspuré kille bara utan vill ha lite mer tuggmotstånd helt enkelt
Zindie --> krya på dig!
Har varit på öppna förskolan idag.
Hur j*vla mkt snö som helst och oplogat Tog evigheter att ta sig hem.
Ö.F. var ingen höjdare tycker jag, men Isak verkade tycka det var kul, så man får väl pallra sig iväg dit ibland.
Läskigt när de rullar iväg sådär! Fort går det också! Isak gillar ju inte att rulla , men han for med huvudet i golvet häromdagen (han satt & lekte, vände sig lite för snabbt tror jag) fast jag satt bredvid.
God morgon!
Såklart att Isak vaknar precis, när jag loggat in
Men *peppar peppar* kan man ju gå in senare idag och klottra!
*suckar* aannaa, kanske ett bättre pris om du får två bebbar att sälja?
Vet inte vad det är idag....men det är inte kul för någon. Har fortfarande inte gjort mig iordning, borstade tänderna för typ en timme sen.
Kan det vara utv.språng? eller så är han på g att bli sjuk.
Nu ska jag sova med Isak.
Fiefje-> kul! Lova att säga till när det är dags för alla major att bänka sig vid tv:n
hmm, kollar alla på tv kl 21 utom jag & Dalkulla?
Aannaa -> min bvc-tant sa också att de har en gnällperiod runt 6 månader.
Inte kul alls, men det är ju inte så mkt att göra ngr åt.
Här har det också ätits köttbullar, sambon gjorde grekiska i tomatsås m pasta, supergott
Nu ska jag nog äta en mandarin och vara social med sambon.
Salsan -> hejar på dig
Idag verkar det vara en glad kille hemma iaf. skönt, men pratat med lite mammor i föä-gruppen, alla har mer eller mindre gnälliga pluttar som sover ganska oroligt på nätterna.
Grattis Liam! 7 månader, wow vad fort det går! Själva ska vi på 6 månaderskontroll på bvc idag samt storhandla. Råttorna dansar i skafferiet Min kompis som genomgår ivf-behandling fick igår 'tillbaka' ett befruktat ägg *hoppas*
Nu är det -5 här! Gäller att klä på sig ordentligt, men svårt, tycker Isak alltid blir kall om fötterna.
Grattis till vinsten *lite avis är jag* & vem det nu var som undrade - ammar för fullt fortfarande, ska prova välling idag Mysigt med julfest Aannaa, är vi major inbjudna
God morgon!
Satt inte här på hela kvällen igår *torkar svetten ur pannan, mkt att läsa*
Zindie-> Isak sover mellan oss i dubbelsängen
Träning - blä va tråkigt. Har aldrig varit ngn träningstyp, men nu känner jag att jag måste. Tänk att det skulle ta 32 år innan man fick ändan ur. Gick ju upp 26 kg under grav, de sista vill ju liksom inte försvinna
6månaderskontroll igår på bvc, Isak är 69 cm lång & väger 7,5 kg.
Frågade min bvc-tant om vanlig naturell yoghurt vs turkisk yoghurt (den på 1 kg i burk), hon förstod inte varför det skulle vara ngn skillnad att på dem vad det gäller att ge dem till pluttarna förutom fetthalten. Varför rekommenderar era bvc-tanter den turkiska/grekiska yoghurten
ConSon - välkommen