Inlägg från: Dragonia |Visa alla inlägg
  • Dragonia

Maj-mammor 2005, del 3

Hej!

Thea har varit förkyld i en och en halv vecka nu Rejält förkyld och ingen bättring i sikte, sen har hon smittat mig. Så jag har inte kunnat sova på tre nätter för att det gör ont att svälja. Undrar om hon har det lika jobbigt med halsen?

Jag kikar också in på era länkade bilder - jättefina!

Hoppas på att Thea ska sova en förmiddagslur snart, så jag får göra ett nytt försök att prova att sova liiite iaf.. Sen ska jag försöka att få upp sambon med henne när hon vaknar. Han jobbar ju natt, så det är sova som gäller under dagtid.

Vi fick en hel papperskasse full med leksaker som passar jättebra fram till ett år eller så. Jättekul! Sen frågade också min sambos kusin, som vi fick allt av, om vi ville ha en gåstol - precis likadan som vi nyss köpt.. Ja, ja - så fick vi en blöjhink också.

Grattis till 59 000 kr

• Dragonia

Jo, jag ammar också Thea många, många gånger per dygn!!

• Dragonia

Edwina, tack för infon om simmet, jag håller med angående belysningen

Thea vaknar också mitt i natten och vill vara uppe i några timmar, jag trodde att det var för att hon var förkyld, men kanske inte? Idag sov hon mellan tio på morgonen och två på eftermiddagen.. Hmm..och nu har hon sovit i en timme till.. Hoppas att hon är på väg att sova sig frisk!

Vi har missat tre gånger av sju på vårt baby-sim pga förkylningar Vi har heller inte lyckats att ta igen det heller pga att det var de sista veckorna som vi var borta och man kan bara ta igen till sista gången och det var idag. Det känns lite surt!

• Dragonia

Hej, har lagt in några nya bilder i galleriet. Jag har suttit och sorterat vilka jag ska framkalla - igen! Dem vi skickade sist kom aldrig, jättesnopet eftersom vår dator kraschade och alla bilderna försvann. Sen betalade vi dem i förväg, har mailat dem, de säger att de skickat igen - men inget kommer ändå! Jag hade dock glömt bort att mammas kille hade tagit alla bilderna och nu har han bränt en skiva till mig med dem Några få försvann helt och hållet, men det får jag stå ut med. Är överlycklig över den skivan kan jag säga och jättearg på PixDiscount!!! Så trixa med album och göra coola bilder med PS har fått stå tillbaka, nu vill jag först och främst ha några bilder innan jag blir tokig!!!!!!!

Nu tar jag inga chansningar utan framkallar i Solna C, kosta vad det kostar! Jag har ännu inte en enda bild av min dotter pga en massa strul - helt sjukt ju!

Min sambo har åkt till sin kompis nu mitt i natten, dem har ju lite annan dygnsrytm än jag då. Jag hade också vänt på dygnet innan pga mitt jobb, men har vänt tillbaka det för att följa Theas rytm. Det känns sådär att sambon är borta då vi är förkylda och har jobbiga nätter. Jag kan knappt svälja och Thea har vaknat och varit uppe i några timmar nu på nätterna, nu får jag ingen avlastning inatt. Det tar emot att gå och sova, för jag vet att det kommer att bli jobbigt.. Hmm..

Kanske ska försöka att krypa till kojs ändå...

• Dragonia

Hej, har en lite intimare fråga..

Ni som har fått er mens, kom den regelbundet på en gång? Jag har ju haft det en gång och det var typ för sex veckor sedan. Normalt eller? Hmmm...

• Dragonia

Alison, har också haft lite känningar - då kanske det är normalt då. Jag blev lite orolig igår om jag skulle vara gravid igen!! ..jag mådde sådär illa hela eftermiddagen och kvällen som jag gjorde när jag var gravid - men förhoppningsvis var det något annat!

Jag beklagade mig häromdagen om hur jobbig natten skulle bli när jag var sjuk och Thea hade vaknat och velat upp mitt i nätterna. Det var nån som hoppades att det inte skulle bli så jobbigt. Tack, det fungerade! Thea vaknade bara en gång, men jag kunde däremot inte sova!

Nu har jag faktiskt tappat ett kilo, det har tagit månader för ett enda kilo, men det är faktiskt sant! Jag har vägt mig nu varje morgon och det är verkligen sant! Det kanske har att göra med att man varit förkyld i evigheter?

Evari, jag är precis likadan när det gäller fotografier - vill inte alls vara med, ska vara med sen när jag blir lite mer lik mig själv

• Dragonia

Hej, då är det min tur att gå och köpa ett grav-test. Idag när vi åt gyros på ett ställe i Sumpan så sved och rann mina ögon av all lök som de hade bakom disken.. Sen fortsatte ögonen att rinna av den röda löken på tallriken. Det var mitt första symptom när jag blev gravid med Thea. Jag orkar inte fundera djupare på det just nu, ska försöka att skjuta upp det till måndag.

Vi har varit iväg en sväng och ätit, gått runt lite i Sumpan - var så sent ute så det vara bara Åhlens som var öppet. Sen åkte vi och handlade mat på ICA MAXI. När vi kom hem så lade sig sambon på soffan och somnade, jag packade upp och gav Thea kvällsgröt. Slängde sopor, diskade upp lite och när jag äntligen ska sätta mig och vila lite så hittar jag inte tv-fjärren någonstans! Den verkar vara spårlöst försvunnen, har letat överallt i en kvart utan att hitta den Så jag antar att det bara är att gå och byta blöja nu på Thea istället, nu har hon hunnit smälta gröten litegrann. Pust! Så är det superstökigt hemma, det får nog bli imorgon eller nåt.

• Dragonia

Tack Sky och visst skriver jag här när jag vet hur det ligger till Jätteskönt att kunna ventilera det här lite, inget man vill prata om irl, jag har gjort mitt bästa ikväll för att inte sitta och tänka djupt på saken förrän jag vet hur det står till. Sambon däremot springer runt här som en tupp och vill berätta för sina vänner! Han har sagt till mig typ tio gånger idag:

Det är klart att du är gravid, varje gång jag skjuter skarpt så blir det barn gjorda! Ha, ha ha!! (Han tycker att det är en kul grej än så länge, kul att någon har roligt..)

Det här är i så fall helt oplanerat och dem FÅ gånger vi faktiskt har kommit till efter Thea föddes så har vi kört med avbrutet, precis som under hela tiden vi varit tillsammans. Ja, ja - ska inte spekulera nu!

Förhoppningsvis så ska vi se Batman begins nu!

• Dragonia

..glömde skriva, härliga bilder!! :-d

• Dragonia

Hej, har inte kommit iväg någonstans ännu idag! Fick sovmorgon till tio och för en gångs skull kunde jag sova inatt. Jätteskönt! Igår var på släktfika med N:s släktingar. Trevligt, men vi blev båda helt slut Ett av barnen där tyckte att Theas öga verkade spännande och försökte att plocka ut det. Thea tyckte det var mindre kul!

Jag vill fortfarande komma iväg till Gamla stans julmarknad, vill åka till Babyland, ska träffa lite andra mammor imorgon, hoppas komma iväg till ÖF på onsdag och sen ska vi på studiebesök på ett dagis också. Lite att-göra-tips Aannaa?

Julklapparna är klara för oss till min familj, som vi firar med på julafton. Mamma får en universal-fjäll från Philips. Hennes fjärr är trasig och jag vet att hon vill ha en sån, likadan som vi har hemma. Hennes särbo får en lampa från IKEA, en filt som han kan ha när han går ut och röker på verandan + öl, vin och kanske en whiskey-flaska. Han har ett helt hus helt överfullt med prylar, så det är svårt att veta vad man ska köpa till honom! Pappa får en jättefin mugg som det står morfar på (egentligen en försenad fars-dags-present), en ram med flera kort på Thea att välja på, en filt - han har jättekallt inomhus och en dator. Thea får en massa leksaker inslagna, som vi fått av N:s kusin och en del nyinköp. N och jag ger inte varandra något.

Kanske kunde tipsa någon?

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3