Maj-mammor 2005, del 3
Då fortsätter jag i den nya tråden istället, bra att du håller koll Aannaa.
Miiia: Taskigt av din sambo, hoppas ni har kunnat prata om det i alla fall.
Jenny28: Fyyy vad otäckt. Det är sånt som händer andra men som man inte tror att mans ka råka ut för själv. Hoppas att du mår bättre nu och har kunnat smälta det lite. Bra att du ska göra en anmälan.
Vi hade bestämt att vår dotter skulle heta Isabelle långt innan jag var gravid. Pojknamn däremot disskuterade vi längre och enades till slut om Samuel men hade även Elias, Antonio och Danilo på förslag.
José har också varit lite slapp med att hjälpa till hemma och med Isabelle men efter att jag surat och varit på dåligt humör länge har han verkligen ryckt upp sig. Den här helgen har han varit kanon. Fixat och plockat undan en hel del och varit jättemycket med Isabelle och både busat, matat och nattat. Känns jätteskönt. Nu är jag inte alls orolig över hur det ska gå när han är pappaledig. Han kan ta bra hand om Isabelle om han bara vill.
Igår fick Isabelle smaka välling för första gången. Jag gjorde 100 ml och tänkte att hon får ta så mycket hon vill bara hon smakar lite. Vällingen försvann i ett nafs och sedan ammade hon bra efteråt också. Skönt att hon tyckte om det.