• Baby Doll

Övergång från pottan till stora toaletten?

Min äldsta dotter är 2 ½ år och har potttränat i ca. 1 månad. Nu går hon på pottan när hon behöver kissa, men absolut inte till stora toaletten! Jag funderar bara hur jag ska gå till väga att lära henne att det inte är någon fara att kissa på stora toaletten??
    Nu får hon blöja när hon ska sova och när vi går ut, men hur gör jag sen när hon går ut utan blöja? jag kan ju inte bära med mig nån potta heller...

Hur gör man?
    Tacksam för svar

www.mybabydolls.blogg.se

4 barn under 2 år www.mybabydolls.blogg.se
  • Svar på tråden Övergång från pottan till stora toaletten?
  • strojes

Har ni en toaring till henne? Och en liten pall? Med en toaring blir ju hålet mindre och hon kan inte ramla i om det är det hon är rädd för.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • Molly Monster

Puffar för lite mer tips, hur har det gått TS?

Mitt barn är helt torrt, har varken blöja på dagen eller natten numera, men sen är det pottan... vi tar med oss pottan när vi går bort, det funkar hur bra som helst och han säger till och kissar på den. Men att sitta på toaletten vill han inte. Han säger att han är rädd och att det är läskigt, vi har både ring och pall, men det hjälper inte. Han sitter glatt på toaletten när locket är stängt, för påklädning (jag är gravid och det är lättare om vi inte sitter på golvet) och ibland när han vill spola toaletten. Men absolut INTE när han ska kissa.

• carbe

Håll i honom på toaletten, så känner han kanske sig tryggare...

• Molly Monster
    carbe skrev 2011-02-23 06:44:26 följande:
    Håll i honom på toaletten, så känner han kanske sig tryggare...
    Det har jag naturligtvis försökt med, att liksom hålla om honom samtidigt, men tack för tipset.
    Vi har också försökt sitta tillsammans.
  • Baby Doll

Hej!
    tack för att du tänkte på mig! =) Här är det samma sak, hon vägrar att sitta på toaletten. Vi har också en mindre toasits och pall, hon sitter gärna på locket när hon bortsa tänderna, men inte om hon ska kissa. Jag har provat med att hålla i henne, men icke.

www.mybabydolls.blogg.se

4 barn under 2 år- www.mybabydolls.blogg.se
Svar på tråden Övergång från pottan till stora toaletten?