• 89Mamma10o12

Bleka från MÖRK brunt till blont tappa håret nu?

Jag har förrut blekt ifrån svart till blondt det tog riktigt LÅÅNG tid att få bort allt orange o pissgult.
    Efter ca 1 år var jag nöjd. Men nu efter graviditeten var ja så trött på utväxt osv o kände att jag inte skulle orka underhålla min blonda hårfärg så färgade håret mörkbrunt.

Men nu vill min pojkvän att jag ska bli blond igen o likaså jag.

Jag är bara rädd för att tappa allt hår nu? Jag har redan tuggummihår dock bara i håret längre ner det översta ca 10 cm är endast färgat med brunt så där har ja ingen tuggummi effekt.

O sen undrar jag vart kan man köpa avfärgning som fungerar men inte är svindyr?
    Jag räknar med att mitt hår kommer att bli orange första gången men skulle vilja ha nån bra avfärgning så det kanske inte blir knallorange.

• Svar på tråden Bleka från MÖRK brunt till blont tappa håret nu?
  • Lincon

Jag slingade håret med hätta två gånger (med blekmedel) efter att jag färgat håret brunt. Det blev jättebra och såg samtidigt naturligt ut hela tiden tills håret blev helt blont. Sedan har jag bara använt vanlig blond hårfärg.

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • 89Mamma10o12
    Lincon skrev 2011-02-18 15:04:12 följande:
    Jag slingade håret med hätta två gånger (med blekmedel) efter att jag färgat håret brunt. Det blev jättebra och såg samtidigt naturligt ut hela tiden tills håret blev helt blont. Sedan har jag bara använt vanlig blond hårfärg.
    Det är ioförsig väldigt smart att slinga håret men för mig tar det så himla lång tid =P
  • Lincon
    89Mamma10o12 skrev 2011-02-18 15:11:32 följande:
    Det är ioförsig väldigt smart att slinga håret men för mig tar det så himla lång tid =P
    Ja, det minns jag att det gjorde för mig också. Tog nog 4 h att få ut allt hår ur alla hål på hättan. Har du kanske någon kompis som kan hjälpa dig? Tror det går mycket fortfare om någon annan gör det. Men med resultatet tyckte jag att det var värt det!
    Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • jenni82

jane hellen ultrablond är riktigt bra. kostar 50kr/förpackning
    kör ett par sådana. sen jane hellen pärlblond för att dämpa det gula.
    kör rejält med hårinpackningar mellan.

• SaraSara

Jag har använt avfärgning när jag velat gå från mörkbrunt till ljusare hår, dock är det svårt att gå direkt till blond. 
    Jag tror att det är loreals avfärgning jag brukar använda... Viktigt att man har tillräckligt mycket av produkten så att det verkligen blir riktigt kladdigt i hela håret. Det brukar räcka med en föcpackning när jag färgar, men avfärgning tar jag alltid två av.
    Avfärgning ger ju alltid ett resultat på den gula färgskalan, och kräver att man sedan lägger i en färg eller toning. Då är det bra att satsa på mörkblond eller ljusbrun till att börja med.

Efter det brukar jag jag göra som Lincon och bara slinga håret med hätta lite då och då.  Man får det där blonda resultatet ganska snabbt, men att försöka få det omedelbart blir sällan bra. Om man vill vara rädd om sitt hår och se bra och naturlig ut är det bättre att låta det ta tid. 

Jag brukar alltid färga håret mörkt och hålla det mörkt från hösten och under vinterhalvåret, och sen på våren och sommaren har jag ljust hår.  

• SaraSara

Jag vill även tillägga att jag alltid brukar få komplimanger av de frisörer jag varit till, för att jag får sån fin blond färg själv... de brukar ju annars vara lite anti att man bleker och grejar hemma.  :) 

• 89Mamma10o12

men va tror ni om man bara bleker underhåret med mood färg då? =P o börjar underifrån? För då blir ju inte hela håret orange o man kan dölja det mer =P

Svar på tråden Bleka från MÖRK brunt till blont tappa håret nu?