• DenNamnbitne

Vilken är din favorit bland alla klassiska kompositörer på denna långa lista?

Nu har jag utökat listan med era favoriter och många fler. Nu vill jag ha fler än 100 röster.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-18 21:16
    Pjajkovskij = Tjajkovskij ska det stå
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är din favorit bland alla klassiska kompositörer på denna långa lista?
  • wity

Georg Friedrich Händel Solig

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • fluu

Bach och Satie är jag väldigt kär i.
    Även Grieg och Yann Tiersens verk kommer högt upp på min topplista!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • TrailerTrash

Den största anledningen till att jag gillar Mozart är att det är fruktansvärt roligt att spela hans pianostycken..Min farfar tvingade på mig ett piano som barn och ville att jag skulle lära mig att spela och det gjorde jagSkrattande

Annars gillar jag den mesta klassiska musik men inte modern

• Bergatagen

Lite off topic men tycker det är kul med nytolkningar. Typ det tyska medeltidsbandet Corvus Corax
    som använder den medeltida texten Carmina Burana likt Carl Orff men gör sin egen version med
    kör, orksester  - och säkpipor!

Corvus Corax CANTUS BURANUS

• fluu
    Bergatagen skrev 2011-02-18 19:47:08 följande:
    Lite off topic men tycker det är kul med nytolkningar. Typ det tyska medeltidsbandet Corvus Corax
    som använder den medeltida texten Carmina Burana likt Carl Orff men gör sin egen version med

" target="_blank">

Kul med någon annan som gillar corvus corax! Faktiskt aldrig träffat någon utan för min närmaste bekantskapskrets som känner till dem.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • DenNamnbitne
    Bergatagen skrev 2011-02-18 19:47:08 följande:

" target="_blank">

Sånt är härligt
  • Kitsune

Jag röstade på samma Igor Stravinskij men egentligen hade jag nu lagt min röst även på  Antonín Dvořák, Tomaso Albinoni, Giacomo Puccini och Arvo Pärt.

Everything the State says is a lie, and everything it has it has stolen.
Svar på tråden Vilken är din favorit bland alla klassiska kompositörer på denna långa lista?