Inlägg från: Filuren83 |Visa alla inlägg
  • Filuren83

Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?

Vi hade varit ihop i 1 år och 9 månader.
    Nu gifter vi oss om 8 månader och har då varit ihop i 4 år!

För oss betyder förlovning att man gifter sig om en inte alltför lång framtid.

• Filuren83
    Xantippa2004 skrev 2011-02-18 21:15:35 följande:
    Haha, lite kanske... Hade varit fint. För mig betyder förlovning väldigt mycket. Man lovar ju varandra evig kärlek och ett giftemål. Men jag lider inte för att han vill vänta, misstror inte hans känslor för mig eller så för det... Bara lite nyfiken som sagt!
    Det är härligt att ha något att vänta på. Det ger också mer tid att planera bröllop och välja ring riktigt omsorgsfullt, om du inte redan bestämt dig.
    Det är en av de härligaste dagarna i mitt liv så du har verkligen något att se framemot. Känns som att man tar relationen till en ny nivå, töntigt nog
  • Filuren83
    mamma201107 skrev 2011-02-18 21:28:17 följande:
    Vi var ihop i 10 månader sen förlovade vi oss och gifte oss efter 11 månader, väntar första barnet 13 månader efter bröllopet.

Vad anser ni om att gifta er inom ett år från förlovningsdatumet? Många säger ju att man ska göra det..
    Att man gör som man vill men jag tyckte att det var lite kort tid att planera bröllopet. Det är ganska mycket att tänka på innan man börjar planera. T.ex. tänka ut vad man vill ha för typ av bröllop och vilken stad m.m. Vi hade inte hunnit det, tror jag. Sen ville jag njuta lite av förlovningen innan det  var dags att planera bröllop, och det har jag verkligen gjort.
  • Filuren83
    Dixie skrev 2011-02-18 22:05:52 följande:
    vi förlovade oss efter 5 år tillsammans, gifte oss året efter - för mig är det viktigt att förlovningen innebär ett "löfte" om giftemål - förstår mig inte på de tjejer som är förlovade och sedan går och väntar på att killen ska fria - det har man ju redan gjort vid förlovningen!
    Jag håller verkligen med. Haha, blir lika full i skratt varje gång. Antingen friar någon eller så bestämmer man ihop, men förlovad är man oavsett och då kan man väl inte förvänta sig ett frieri.
  • Filuren83
    mamma201107 skrev 2011-02-18 22:30:43 följande:
    kort tid 11 månader??
    Ja, för oss skulle det varit för kort tid. Att planera ett bröllop kan man ju göra hur fort man vill, det beror väl lite på. För oss var det viktigt att börja fundera och vela fram och tillbaka innan vi började planera. Och det kan jag säga tog lång tid. Nu håller vi på och planerar och nu vet vi vad vi har för ramar att jobba kring för att få det bröllopet vi planerade i året efter förlovningen.
  • Filuren83
    linjes skrev 2011-02-20 18:32:08 följande:
    kyrkan kostar gratis
    Jasså? Inte där vi ska gifta oss i alla fall. Det kostar 600.
Svar på tråden Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?