• xxmeyaxx

Mest korkade citatet!

Alla människor kan ju säga de mest korkade sakerna, i den här tråden får du tillfälle att berätta för oss om ditt eget korkade citat. Eller kanske sambon/kompisen/syrran etc har sagt något dumt? Berätta för oss.

Kompis: Ja, hon har varit sjukskriven ett tag för att hon gick in i väggen.
    Jag: Vaddå? Gick hon seriöst in i väggen? Vad skulle det tjäna till?

Jag: Ingen du vill krama mig?
    Sambon: Jo, men du ligger i vägen

• Svar på tråden Mest korkade citatet!
  • Änglatuss

Konfirmandledare: Idag ska ni få leka, kurragömma baklänges
    Kompis: Vadå, ska man gå baklänges då eller?

• snusfia

sagt av min pappa som annars är väldigt smart :)
    -vad heter milkshake på engelska?

• zazla

jaha, jag skriver väl här också då... Men varför en till tråd?

Detta hände för kanske två veckor sedan...

Jag reser mig för att gå och lägga mig och säger samtidigt till min man:
    - "Jag måste nog sova nu så att jag inte orkar somna på föreläsningen imorgon."

Min man bara tittade på mig som att jag är helt dum i huvudet. Och jag fattade inte vad jag har gjort förrän han hade upprepat vad jag just sagt, TVÅ gånger snurr snurr...

Då bestämde jag mig för att lägga ner skolan tills bebisen var ute Gravidhjärna...

• xxmeyaxx

Jag, min sambo och en kompis håller på att spela "Ombytta roller" och ska svara på en massa frågor. Så till slut tröttnar vi på att vara seriösa och börjar istället leka Parlamentets lek "det är klart man hänger med"..

Så läser vi frågan:
    Vad för ord används till ett sådant sk. flygplansgarage? (rätt svar: Hangar)

Jag: World Trade Center!!

• zazla

jag kanske inte har någon humor men det där var ju inte ens kul...

• xxmeyaxx

menar du min? näe, den är rätt låg.. men när man är lika trött som vi tre var, så blev den jätterolig.

• LauraLaurent

Jag tyckte din var lite kul, xxmayaxx

• Leeloo

Ganska fyndigt, men som du själv säger ganska låg nivå på humor, men jag förstår att ni skrattade åt det.

• xxmeyaxx

Självklart vet jag ju själv att det är en låg grej. Jag kan ju inte säga att jag jublade när katastrofen skedde, bara så ni vet. Men klockan var typ, 03:00 på natten och ingen av oss kunde sova. Det var liksom det första som dök upp i mitt huvud och jag kunde inte undvika att säga det.

• Leeloo

Jag förstår dig, du behöver inte förklara. Jag hade nog oxå garvat häcken av mig vid den tiden på dygnet.

• Tjohalia

en kompis till mej vann 1000 kronor på "NRJ skrik och bli rik" men dom skickade 999 kr för att hon skulle slippa skatta på pengarna. Alltså är det ju ganska lätt att räkna ut att gränsen för vinstskatt låg då på 1000 kronor.
    Vi började iaf spekulera kring hur kul det hade varit om hon vunnit 50 000 (som dom oxå lottade ut) men jag sa att då försvinner nog rätt mycket i skatt. Min kompis funderar ett tag och säger sen "ja, men då gör dom nog som dom gjorde för mej, dom skickar nog bara typ 49 000 eller nått..."

Jag höll på att dö av skratt och hon fattade inte vad som var så kul förrens jag förklarade riktigt ingående vad det just var hon just hade sagt

• xxmeyaxx

Leeloo: Exakt. Jag tror faktiskt att vem som helst hade skrattat åt det. Dessutom handlar ju inte den här tråden om bra citat, det handlar om KORKADE citat

• Herdis

Igår hörde jag två tonårskillar prata på bussen. Det de sa var kanske inte korkat i betydelsen ointelligent, men det lät inte som någon bra kvinnosyn to say the least. De pratade om vilka ungdomar som hade status på deras gymnasieskola, och så sa en: "det är lättare för tjejerna, för statusprylen kan aldrig bli samma sak för dem. De har status bara genom att vara tjejer - de har ju tuttar, fitta". Spöke

To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
Svar på tråden Mest korkade citatet!