Inlägg från: tvillingmammaVastmanland |Visa alla inlägg
  • tvillingmammaVastmanland

Eksem/torr hud. Vilken salva är bäst?

Vi använder Locobase Repair till våra barn, läker huden på nolltid.

tvillingmammaVastmanland skrev 2017-11-08 10:01:30 följande:

Vi använder Locobase Repair till våra barn, läker huden på nolltid.

Men den hade ni visst redan provat såg jag nu.
    UnMami skrev 2017-11-08 11:55:39 följande:

Det är alla kemikalierna i krämerna och blöjorna som får ungens immunförsvar att sparka bakut. Vi kör ekoblöjor och oljor/krämer som består an endast 100% naturliga ämnen och ungen har aldrig haft eksem eller torr hud. Badger är det bästa och lyxigaste men går inte att få tag i butiken. Om jag var du skulle jag försöka med Urtekrams zinksalva, finns i de flesta hälsokostbutiker.

Jag håller med. Jag kör allt så naturligt som möjligt. Självklart oparfymerat tvättmedel, tvättsåpa, schampoo och krämer helt parfymfria mm. Blir förvånad ibland över att många köper så dåliga produkter med kemikalier till sina barn. Min son ör jättekänslig men han har inga problem nu när vi är noga med alla produkter. Nu är han i tonåren och vill gärna ha coola produkter, men han tål dem ju inte. Det finns en väldigt billig och oparfymerad serie på Ica som vi köper till honom, tvål, duschtvål och schampoo som heter Neutral. Så det måste inte vara dyrt. Men det skall inte vara färgämnen, parfym och ännu värre kemikalier i. Gäller förstås även mat. Jag undviker alla produkter med någon typ av e-ämne i.
Svar på tråden Eksem/torr hud. Vilken salva är bäst?