• Kulta17

Hur och med vad städar du på toa?

Vilka produkter städar du på toaletten med? Vad tycker du funkar bäst? Vad har du för "redskap"?

Jag vill givetvis att det ska bli rent men vill inte för den delen använda värsta rengöringsprodukterna. Jag vill inte heller ha sunkiga moppar och trasor. Men jag tycker inte jag hittat rätt saker för att det ska kännas effektivt, enkelt och fräscht i längden.

Just använder jag: svamp, wettex, papper, spray och såpa.

• Svar på tråden Hur och med vad städar du på toa?
  • Nyfiken gul

Wc-anka till toastolens insida + toaborste

Antibakteriell toa/badrums- spray att spraya på sitsen, locket och ovanpå stolen + vanlig wetextrasa som endast är till för detta

Samma spray används till handfatet - där använder jag mig av en vanlig handduk att torka rent med, en handduk jag ändå ska byta och lägga i tvätten.

vanlig fönsterputs till speglar.

golvet tvättas med den vanliga moppen när jag ändå skurar alla andra golv och då anvädns såpa

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Odhos
    Danitra skrev 2011-02-19 10:52:29 följande:
    Jag städar inte toan så tyvärr har jag inget svar.
    Inte jag heller, jag har sambo.
  • Kulta17
    Danitra skrev 2011-02-19 10:52:29 följande:
    Jag städar inte toan så tyvärr har jag inget svar.
    Hoppas någon annan gör det då!
  • Philippa
    Nyfiken gul skrev 2011-02-19 10:52:20 följande:

Wc-anka till toastolens insida + toaborste

Antibakteriell toa/badrums- spray att spraya på sitsen, locket och ovanpå stolen + vanlig wetextrasa som endast är till för detta

Samma spray används till handfatet - där använder jag mig av en vanlig handduk att torka rent med, en handduk jag ändå ska byta och lägga i tvätten.

vanlig fönsterputs till speglar.

golvet tvättas med den vanliga moppen när jag ändå skurar alla andra golv och då anvädns såpa

Vart finns det antibakteriell toa/badrumsspray? Vad heter märket?
  • Odhos
    Philippa skrev 2011-02-19 10:59:26 följande:
    All rengöringsmedel är väl antibakteriell? Vad skulle annars vara meningen med att använda det?

"Hej nu tänkte jag städa lite här, men det kommer vara fullt med bakterier ändå när jag är klar"

Jag kan ha fel, jag städar som sagt inte hemma.
  • Nyfiken gul
    Philippa skrev 2011-02-19 10:59:26 följande:
    Märket heter "wizz"

finns överallt, jag köper mitt på Öb och ica MAXI bland annat.   Finns lite olika varianter.

luktar badhus men rent blir det....
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • UntilTheDark

Wc anka till toastolen med toaborste. Ajax universalspray till att rengöra  toastolen utanpå samt till handfatet och dusch.Använder mikrofiberduk som åker i tvätten efter varje gång.

Golvet använder jag mikrofibermopp,ajax+vatten. Moppen åker i tvätten den med efter varje gång.

• Turez

WC-Duck i toan
    Sedan gör jag som på den tiden då det inte fanns rengöringsmedel,
    ättika blandat med vatten. Inga kemikalier och det blir rent.
    Bra för miljön, bra för oss.

Svar på tråden Hur och med vad städar du på toa?