• Liljekonvaljblomman

Vi som gillar att göra om loppis och secondhand fynd eller bara använda dem som de är...

Finns det fler än jag som ÄLSKAR att fynda på loppisar och secondhand?

Här kan vi byta tips på hur vi kan göra om våra fynd eller bara visa dem som de är...

Välkommen...

• Svar på tråden Vi som gillar att göra om loppis och secondhand fynd eller bara använda dem som de är...
  • Liljekonvaljblomman

Här har jag köpt en kruka för 5 kr och hjärtan för 2 kr/st och gjort en fin "ge bort blomma"

• Mummy

Älskar secondhand! Inte kläder, men ramar, små möbler, plåtburkar osv

• Liljekonvaljblomman
    Mummy skrev 2011-02-19 22:41:28 följande:
    Älskar secondhand! Inte kläder, men ramar, små möbler, plåtburkar osv
    Ja, visst är det underbart att man kan bli så glad för en plåtburk. Det är KÄRLEK =)
  • Liljekonvaljblomman

Inga fler som har lite bilder att visa på sina fynd. Snart är det sommar och då öppnar alla små loppisar igen, längtar...

• Liljekonvaljblomman

Har äntligen hittat en tallrikshylla, tyvärr är den brun men jag hoppas kunna måla den så här fin...

Någon som har tips???

• Pimpinellan

Älskar loppis,hela hemmet är köpt där,men bilder på datorn kan jag tyvärr inte. Dessutom köper jag bara gamla/antika saker till vårt antika hem. Glad De flesta gillar väl mer moderna saker antar jag. Samlar bl.a på Kockums gul/gröna saker.

• Shea 1

Det här skåpet köpte jag för 300 kr på myrorna och målade det vitt. Jag är jätttetenöjd, och skåpet rymmer massor! På bilden står det inklämt bakom ett bord, vi har flyttat på det nu.
    På skåpet står några spraymålade ljusstakar också.
  • Boudicea

Jag hittade en gamal soffa för 800 kronor och målade och klädde om den, blev jättefint. Jag målade vitt två lager, sen ett guld och så två vita igen och sedan nötte vi den försiktigt med ett fint sandpapper för att slita fram guldet.

Finns förebild här: frujohnsson.blogspot.com/search/label/Projekt

Älskar loppis och antikt! Kul tråd!
  • Liljekonvaljblomman
    Shea 1 skrev 2011-02-21 18:12:10 följande:

Det här skåpet köpte jag för 300 kr på myrorna och målade det vitt. Jag är jätttetenöjd, och skåpet rymmer massor! På bilden står det inklämt bakom ett bord, vi har flyttat på det nu.
    På skåpet står några spraymålade ljusstakar också.
    Åh, vad snyggt =)
Svar på tråden Vi som gillar att göra om loppis och secondhand fynd eller bara använda dem som de är...