helene306 skrev 2011-02-19 18:27:54 följande:
Börja med att köpa hem helfeta produkter och sluta köpa hem pasta, ris, potatis och bröd. Jag antar att du lagar maten? (vaddå förutfattade meningar att kvinnan sköter detta?
) Börja ät tillsammans och servera detta till honom med. Är det svårt för er att bryta tvärt så fasa ut maten, t.ex. minska potatis och halvera mängden pasta. Gör goda grönsaksgratänger istället. Vi fastnade för Pones här, det smakar verkligen bröd om man nu vill ha något brödliknande.
Lycka 1 skrev 2011-02-19 17:45:42 följande:
Här hoppar jag också in och hoppas att det är ok!
Har ätit enligt lchf i 1½ vecka nu och trivs superbra med det

. Finns inte direkt något jag saknar utan jag är så glad för det jag får äta.
Gick på pulver innan och mådde väldigt dåligt av det. Så nu njuter jag av varje måltid

.
Tyvär gick jag upp 1,3kg första veckan men jag hoppas på att få se en förändring nästa vecka!
Man kan gå upp i början innan kroppen vet vad som händer. Att du gick på pulver innan kan ha ställt till det. Hoppas på bättre siffror nästa vecka 
hehe nje det är faktiskt han som lagar maten här hemma men jag måste börja ta över nu (till min stora fasa) då ha har fått ett jobb med tider som innebär att maten gärna ska va klar när han kommer hem (ja pluggar)
Så iom att ja nu börjar laga maten så blir det nog lättare att byta ut den
han är inte främmande att testa så ja hoppas det kommer gå bra, det värsta är väll min förmåga att komma på vad som ska lagas..
Finns det nån sida med tex veckomenyar och dylkt så man kan planera sina veckoinköp?