• Hedebris

**Den stora feta LCHF-tråden**

jag hänger med också. Trots att jag inte vill gå ner i vikt mer

• Hedebris

kan tipsa om min kvällsis.. det var SUPERGOTT!! I'm in heaven.. Det var nog iof lite för mkt kolhydrater för er som är ultrastrikta

1 kg kycklinglårfilé
    200 g chèvre
    1 kruka färsk timjan (hela krukan går inte åt)
    140 g rökt sidfläsk/bacon
    saften av 2 små eller 1 stor apelsin (ca 1 dl)
    2 msk soja (tog shoyu)
    2 krm svartpeppar
    2 dl crème fraiche

Gör så här: Skär getosten i skivor och lägg en bit på varje filé. Strö över klippta timjanblad. Rulla in varje filé med 1/2-1 baconskiva. Lägg de linande filéerna i en ugnsfast form. Vispa samman hälften av apelsinsaften med soja, peppar och häll blandningen över filéerna. Stek i ugn på 200 grader i 35 minuter. Sila stekspadet i en kastrull (se bild). Tillsätt resten av apelsinsaften och crème fraiche. Sjud upp såsen. Häll den över kycklingen eller servera vid sidan av

Till hade jag brysselkål och sparris :D

• Hedebris

jag använde iof vanlig kycklingfilé med 3 skivoe chevre på varje och 3 skivor bacon :D

• Hedebris

bjöd på LCHF-kladdkaka på jobb.. jag tyckte den var jättesöt :)

omdömena: Vissa sa: WOW, kan ngt utan socker och mjöl vara så gott och några rynkade på näsan och sa: den smakar BARA KAKAO.

smaken är som baken :) Alla gillar det inte. Innan jag började lchf kunde jag INTE äta mörk choklad.. inte ens alladin-mörk choklad. Nu tycker jag 70%ig är riktig söt...

• Hedebris

jag svarar alla som frågar: får jag välja mellan kolhydrater eller att slippa kramper i magen varje kväll i resten av mitt liv så är mitt val ganska enkelt

• Hedebris
    bubblan79 skrev 2011-03-26 11:28:23 följande:
    jasså tack! visste inte att de fanns prisklasser att gå efter där inne, har jag inte ens tänkt på
    om man läser i reklambladet för ica maxi på helgpriserna nu...
    hel kyckling(kronfågel) 10:-.
    Kycklingklubbor 1000g 10:-.

mycket billigt :D
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**