**Den stora feta LCHF-tråden**
jag hänger med också. Trots att jag inte vill gå ner i vikt mer
jag hänger med också. Trots att jag inte vill gå ner i vikt mer
Gjorde en underbar laxgratäng idag om du är sugen
tittar på det nu på tv4play... ehhh.... massor av kolhydrater...
säger som föregåede talare.. lugna ner er nu flickor och pojkar :D
Ang pannkakor har jag ett recept på min blogg.. lchfhedebris.blogg.se
kan tipsa om min kvällsis.. det var SUPERGOTT!! I'm in heaven.. Det var nog iof lite för mkt kolhydrater för er som är ultrastrikta
1 kg kycklinglårfilé
200 g chèvre
1 kruka färsk timjan (hela krukan går inte åt)
140 g rökt sidfläsk/bacon
saften av 2 små eller 1 stor apelsin (ca 1 dl)
2 msk soja (tog shoyu)
2 krm svartpeppar
2 dl crème fraiche
Gör så här: Skär getosten i skivor och lägg en bit på varje filé. Strö över klippta timjanblad. Rulla in varje filé med 1/2-1 baconskiva. Lägg de linande filéerna i en ugnsfast form. Vispa samman hälften av apelsinsaften med soja, peppar och häll blandningen över filéerna. Stek i ugn på 200 grader i 35 minuter. Sila stekspadet i en kastrull (se bild). Tillsätt resten av apelsinsaften och crème fraiche. Sjud upp såsen. Häll den över kycklingen eller servera vid sidan av
Till hade jag brysselkål och sparris :D
jag använde iof vanlig kycklingfilé med 3 skivoe chevre på varje och 3 skivor bacon :D
bjöd på LCHF-kladdkaka på jobb.. jag tyckte den var jättesöt :)
omdömena: Vissa sa: WOW, kan ngt utan socker och mjöl vara så gott och några rynkade på näsan och sa: den smakar BARA KAKAO.
smaken är som baken :) Alla gillar det inte. Innan jag började lchf kunde jag INTE äta mörk choklad.. inte ens alladin-mörk choklad. Nu tycker jag 70%ig är riktig söt...
jag svarar alla som frågar: får jag välja mellan kolhydrater eller att slippa kramper i magen varje kväll i resten av mitt liv så är mitt val ganska enkelt
kan tipsa om change. De har jättefina badkläder som sitter jättefint