• Knoza

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kikar in! Jag har börjat med lchf idag och tycker att det känns bra men lite ovant. Väger ca 30 kg för mycket och önskar gå ner en hel del av det! Men jag behöver lite tips och råd för att gå vidare. Idag har jag ätit omelett med bacon och rödlök till lunch, kassler med gröna bönor till middag och nyss en smootie på turkisk yoghurt, vispgrädde och jordgubbar, lite nötter har det också blivit. Äter jag för mycket eller är det bra? Vad äter ni när suget slår till,t ex framför tv på kvällen? Smootien var super och tror att jag kommer att köra den till frukost! Önskar tips och råd för att gå vidare!

• Knoza

Är nybörjare på detta och har lite funderingar?

Är det bra med turkisk yoghurt till frukost, något mer?
    Till lunch typ kyckling med gräddsås, något mer?
    Köttfärssås med stekt vitkål till middag. Ska jag äter något mer eller mindre. Är några grönsaker ok? Är det ok med några oliver om man blir sugen på något gott på helgen?

• Knoza

Är det ok med stekt ägg till frukost? Ska man äta något till?

• Knoza

Jag har kört lchf till och från under hösten, men nu kör jag hårt sen i måndags! Tänkte kolla så jag äter rätt

Frukost omelett med mjölk och skinka i
    Lunch stekt kyckling med wokgrönsaker

Kvällsgott morötter med avocadoröra och några nötter.    

• Knoza

Vet att jag ätit för lite idag! Ska jag ha grädde i omeletten istället? Vad ska jag lägga till på lunchen?

• Knoza

Idag har jag ätit omelett med grädde och skinka till frukost

Kyckling i creme fraiche med kryddor till lunch

Till middag blev lax i grädde.

Vad tror ni om det? Är det okej med lite soja som smaksättare?     

• Knoza

Kikar in! Jag har börjat med lchf idag och hoppas på reslutat! Till frukost åt jag omelett med skinka i, stekt skinka med grädde och lite soja i till lunch samt sallas, till middag biffar med sallad och kall gräddfilssås! Nu på kvällen stekt ågg och en skiva skinka! Hur verkar det?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**