**Den stora feta LCHF-tråden**
Hittat hit. Lite matinspiration i min blogg. ewamarie.blogg.se
Ska prova att baka frukostmuffins i mrgn om jag hinner
Hittat hit. Lite matinspiration i min blogg. ewamarie.blogg.se
Ska prova att baka frukostmuffins i mrgn om jag hinner
Livsfarligt att börja säga att det är okej att ta en öl o sätta sig i bilen o köra efter 40 minuter!!!! Alla reagerar olika och jag avskyr verkligen att folk kör bil efter att ha druckit. Ett glas vin kan påverka olika och det beror ju på hur stort glas man dricker. Det är ALDRIG okej att köra om man druckit alkohol eller tagit medicin som påverkar omdömet!!! Nolltolerans i trafiken tack!
Skönt att det lugnat sig i tråden. Vågade knappt sticka in huvudet här.
Jag har kört LCHF i en dryg månad. Barnen äter dom vi men äter kolhydrater via dagis/skola o får äta vanliga pannkakor o pasta/potatis på helger. Min styvdotter är rejält sockerberoende o fick varm mjölk med socker i till natten i vällingflaska till hon var typ 5. Ofta ett par sockerbitar att tugga på hos farmor, de åt aldrig lunch utan bara macka osv. Själv älskade jag socker o det blev värre o värre så jag till och med BÖRJADE ha socker i te o annat jag inte hade innan. Magen la sig aldrig efter graviditeten o bubblade/ ömmade/ gasade hela tiden. Provade att äta mindre kslirier, mäta, väga mat osv o gick ner några kilo. Men magen var kvar.... Så nu kör vi LCHF i en inte allt för strikt variant (då klarar vi det inte i längden) utan unnar oss på helg o jag äter ett-två äpplen per dag osv. Och vips så gick jag ner 4 cm runt magen:) o den känns bättre
Jag tar Femal balans för humöret o pms:) nåt jag varmt rekommenderar om man har humörsvängningar o pms-besvär som kosten inte kan reglera.
Jag planerar att göra flygande jacob idag. Nån som har tips?????
Mamma till s: barn ska äta all mat o så länge du inte ger en massa godis o mängden kolhydrater blir överdrivet mycket så tycker inte jag att man ska laborera med barnen. Ge dem pasta, bröd, ris o potatis men uteslut saft, kex, godis o allt för mkt konstgjort med tillsatser osv. För familjer där man vräker i sig cocacola, chips, godis kan en övergångsperiod med striktare lchf vara bra för att driva bort sockersuget. Men JAG skulle aldrig ge barn annat än lite av varje om de inte har tex adhd o man märker skillnad eller förstås diabetes. Men det är min åsikt. Jag är glad om barnen äter överhuvudtaget ibland.
Matdagboken är jag oxå med i. Jättebra
Martina76: tack för tipset
Wow vilka resultat många har. Va roligt. Jag har bara hållt på i 1,5 mån ungefär men tappat 4 cm under byst, 4 mage o 2 runt stussen. Tror att jag blivit av med lite runt armarna oxå. Gladast är jag för magen som inget annat fixat. Märker direkt om jag äter k för jag mår lite illa o blir gasig o magen. Men jag vill gärna unna mig lite ibland. Vikten vet jag inte ännu för våran våg gick sönder precis när vi startade. Jag vägde vid start 78-79 o vill ner till 68-69 men 70-72 funkar:)
Min frusenher har inte blivit bättre.. Sover fullt munderad här oxå, men vi har separata sovrum så han ser det inte riktigt haha. Han vill ha kallt o jag varmt. Dålig kombination:)
Lättja: varsin lista kanske behövs
Angående socker i t.ex. banan se länk
www.arla.se/default____17667.aspx
min by-affär har tagit hem lowcarb-bröd, pasta å choklad från Carbzone efter önskemål från mig. Hoppas bara att de får det sålt:) Jag har köpt 4 bröd å en pasta