jeng skrev 2011-03-17 09:02:08 följande:
Alltså..
Jag tycker att du ska ge dig på en rejäl fuskardag när du har ätit lchf i nån månad, och se hur du mår av det. Sen kan du ta ett nytt tänk kring om du verkligen vill fuska!
Jag tycker personligen att det är bättre att lägga sig på en liberalare variant av lchf, eller mer gå över till GI fas 2 (samma sak som en liberalare lchf) om man känner att man inte vill äta strikt. Att hoppa i och ur ketos är ju inget vidare för kroppen, och när du äter strikt LC så blir kroppen mer sockerkänslig än den varit tidigare, och då mår den inte bra av att plötsligt få kolhydrater.
Alla faller vi dit nån gång, men det är också rätt många som kommer in här och beklagar sig samma kväll eller dagen efter för att dom mår så förjävla dåligt

Så det tål att tänkas på. Varför ge kroppen nåt som den reagerar så våldsamt på?
hehe ja, oftast så är jag inte sugen heller när det väl kommer till kritan, men senaste dagarna har ja haft helt sjuka cravings efter typ chips, öl, bröd (wtf?gillar inte ens mackor så mycket) men ja tror det kan vara för att ja nyss vart magsjuk, kroppen har väl nån svältsvacka och vill ha allt kanske. Plus att jag blev helt sjukt äcklad av fett när ja började friskna till. så psyket kan ju ha varit där och lurat mig att ja ska fuska haha