• joanelli

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej! Har läst denna tråd ett tag och hoppar nu in med en fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Jag tänker försöka minska på mitt kolydratintag men stöter genast på ett problem känner jag. Frukosten! Mina rutiner just nu är att jag tar med mig en macka som jag äter när jag kommer fram på jobbet. Det är för att spara morgontid jag gör så, är för trött på morgonen och börjar jobba för tidigt;). Vad kan jag ta med mig och äta istället för mackan? Skulle bli superglad för några tips!

• joanelli
    helene306 skrev 2011-02-24 08:44:07 följande:
    Är det just macka du vill ha? I sf kan jag tipsa om Pones, det mest brödlikna jag ätit i lchf-väg hittills. Linda la ut ett recept:
    3 dl pofiber
    2 tsk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    50 g smör
    250 g Kesella
    1 ägg
    1 dl grädde

Blanda Kesellan med torrvarorna, blanda i resten. Låt svälla 10-15 min. Grädda i 200 grader ca 15-20 min.

Annars har du Lembas. Jag gör dem så här 

Något jag höll mig mätt på när jag jobbade natt var turkisk yoghurt med grädde och vaniljpulver. Lite kolhydratrikt kanske men mättande. Och gott
    Annars: koka ägg och ha med. Ät med smör eller majonnäs. Räkor.
    Gör ostrullar eller salamirullar med gott i.
    Äggmjölkslatte
    Nej, det behöver inte vara en macka. Huvudsaken är att det är något som är lätt att ta med och går att äta vid skrivbordet
    Turkisk yoghurt, hur mycket behöver man av det för att bli mätt? 1-2 dl? Jag har svårt att veta hur mycket som är ok och vill ju inte sätta i mig mer än nödvändigt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**