• lyrica

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej!
    Kan jag hoppa in här? Börjat med LCHF för 1½ vecka sedan. Jag har PCOS och försöker med LCHF för att få ordning på mina hormoner och ägglossning (hoppas jag!). Jag är normalviktig och behöver inte gå ner i vikt så jag kan äta lite kolhydrater.

• lyrica

Roligt med en aktiv tråd. Kommer att lära mig massor! Har lite panik för imorgon, ska hem till en kompis som bjuder på mat. Det ordnar sig men sen blir det alltid kakor. Funderar på att baka lchf-kaka o ta med.

Ska kolla upp sukrin också. Finns med i alla recept! Har sötningsmedel typ hermestas el dyl hemma nu. Gillar inte bismaken.

Slarvar nog lite emellanåt, får nog i mig mer kolisar än jag borde, men vågen visade första veckan ner 2,5 kg så tydligen funkar det för min kropp ändå.

• lyrica

Hur många gram kolhydrater försöker ni hålla er runt per dag? Nyfiken...

• lyrica

Skönt att man inte måste räkna antal gram kolhydrater.. Läste Skaldmans bok GI-noll och han är extremt noga med antalet. Då kan jag slappna av.

Vad står VLCD för? Är det typ nutrilett? Svält?

Var köper ni vaniljPULVER?

Linda1976: Ska pröva dina pannkakor, låter supergott. Måste inhandla fiberhusk och vaniljpulver först.

Har ni tips på lchf-våfflor?

• lyrica

Sevila: Jag har PCOS och testar LCHF för att se om jag kan få ordning på mina hormoner. Kör dock inte "strikt" eftersom jag är normalviktig( på gränsen till smal) och inte vill gå ner. Det blir mellan 20-40 kolhydrater om dagen.  Hoppas på plus för oss!

Ang Vaniljpulver hittade jad det på COOP. Däremot hade dem inte fiberhusk! Blir galen!

• lyrica

Behöver tips på lchf-tårtor! Har googlat o hittat lite men inget som jag fastnat för. Har provbakat tårtbottnar med nötter o äggvita o för min del duger det, men de som inte äter lchf? Ska jag ha i lite sötningsmedel oxå? Tänkte gräddtårta så grädde ovanpå. Men fyllningar? TIPS TACK!

Kommer få ont i magen...ätit nötter igår kväll o på morgonen.....Jaja, det får man ta för att fixa tårta ;)

• lyrica

Funderar på att gå över till en blandning mellan GI och lchf. Någon som äter så? Dvs lite mer kolisar och mindre fett? Äter nu max 20 g om dagen. Känner mig sällan "mätt" och nöjd efter maten. Vet att det inte har med fettmängden att göra! Redan prövat att öka. Brukade äta mkt fiberrik mat innan lchf blev "nöjd" efter maten. Behöver hjälp och stöd!

• lyrica

Någon som har bra recept med mandelmjöl??? Jag har en del hemma men vet inte vad jag ska göra av det!!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**