• tundra

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jennie83 skrev 2011-02-23 23:36:37 följande:
    Frågar er igen, om de är någon av er som ätit VLCD före ni börjat med LCHF???

I såfall hur har det funkat?
    Hej! Jag åt ren kur 2 veckor i början av februari. Gick ner 6,5 kg (från 68 till 61,5) Hoppade sedan direkt över till LCHF och första veckan gick jag upp +0,2kg.
    VLCD är jobbigt. Usch, det tar många dagar innan man är i fas och man saknar ju maten nått fruktansvärt. Mat är ju så gott och roligt!

Det känns inte som man bantar med LCHF man mår ju jättebra och har massa energi! Känns som jag har minskat i centrimetrar den senaste veckan.
    Ska väga mig idag och se om det har hänt ngt mer på vågen.

Kram alla!
  • tundra

Hej!
    Jag är nybörjare på lchf men har provat nu drygt 1½ vecka. Tycker mer och mer att det är fantastiskt! Wow att man aldrig fattat det här innan?
    Var för 4 veckor sen jättenere, trött och ledsen över alla extrakilon jag hade dragit på mig under/efter koliknätterna med min son. Hade plötsligt 10 kg för mkt, kom hem från BB med bara 6kg extrafluff.
    Körde VLCD (soppkur nutrilett) 2 veckor och gick ner 6,5 kg. Det var jobbigt för man räknade bara dagarna tills helvetet skulle vara över och man fick äta igen.
    Började på en gång äta LCHF efter min kur. 7 dagar senare stod vågen på + 0,2kg, vilket jag var jättenöjd över eftersom jag ätit gott hela veckan + fuskat ordentligt 2 gånger.

Den här veckan har jag skött mig och efter 5 dagar har jag gått ned nästan 1 kg! Trots att jag är nära min målvikt nu och äter mig mätt varje dag, varje mål.

Start 31/1: 68kg
    Måndags 61,7kg
    Idag:   60,8kg

Känner mig nyfrälst och älskar att få laga god mat igen.
    Saknar ingenting. Inte bröd, inte pasta, inte potatis.
    Saknar absolut inte hungern/suget som kunde komma närsomhelst förut.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**