• Tullish

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kan någon ge mig ett exempel på vad man ska äta under en dag för att hålla sig under 5 g? 

• Tullish
    Denebola skrev 2011-02-22 13:08:33 följande:
    Utifrån formuleringen "vad man ska äta under en dag för att hålla sig under 5 g" tolkar jag det inte som du gör, men hon får gärna bringa klarhet i hur hon menar
    Du förstod rätt Flört
    Jag menade hur dom som äter under 5 g under en hel dag äter..
  • Tullish
    Linda1976 skrev 2011-02-22 19:17:26 följande:
    Ah! Då äter man typ 2-3 ägg och smör till frulle, köttfärsbiff med kryddsmör och ett par broccolibuketter till lunch, kyckling, kryddsmör och ½ tomat till middag. Alltså väldigt mycket kött, fisk, kyckling, smör och grönt i princip enbart som dekoration. Kanske ett par msk grädde i kaffet om dagen också.  Jag testade i höstas. Jag dog av tristess
    Okej en kanske dum fråga, men vad är kryddsmör för nåt?

Jag förstår att  du dog av tristess..  Skulle nog orka äta så i 2 dagar.
    Borde kanske testa o se... hahha Tungan ute
  • Tullish

Nu har jag kollat efter pofiber i 2 olika coop och ica maxi. Hittar den inte.. Nån som vet exakt vart i sthlm man kan köpa den..?

• Tullish

Idag har jag ätit :
    Frukost: 2 kokt ägg med kryddsmör
    Lunch: Taco sallad
    Mellanmål: 3 st ostrullar
    Middag: Torsk i gräddsås med stekt brocolli 

Nån som vet ca hur många kolisar detta blev?  

• Tullish

Nån som vet hur mycket carbs det är i Lindts 85 %? Tror jag har fått i mig lite för mycket, mår illa nu.. Köpte hem Lindts sea salt oxå, och smakade en liten bit, men såg sen att det var 47 eller 48 % bara.. jättegott men förbjudet Obestämd

• Tullish

Har äntligen hittat alla ingredienser o bakat pones,
    Är det meningen att dom ska vara "degiga" i? Hade dom i ugnen först i 15 minuter men märkte att dom inte var färdiga o då fick dom vara där 15 minuter till. Dom är fortfarande degiga..

Linda, väntar på din rapport. Vill ha krispiga pones..Skrattande 

• Tullish

I lördags var jag bjuden på fest. Hade i förväg bestämt att jag skulle dricka o kanske äta nåt gott utan dåligt samvete. Hur som helst så drack jag lite vitt vin o lite päronkonjak. Sen så åt jag en liten bit gräddtårta. Juste, några taco chips slank ner oxå.
    Hade inte alls dåligt samvete.. inte just då och inte dagen efter. Men det var verkligen inte värt den 0,4 kg som vågen visade  plus dagen efter. Jag hade magknip hela dagen o då kom jag på att den känslan har jag inte känt sen jag började med lchf. Hade magknip o svullen mage varje dag förut. 

Lchf is the shit! Bästa bästa jag testat nånsin. Flört Ska aldrig sluta!!!!

• Tullish
    Teskedsmamman skrev 2011-05-27 21:00:55 följande:
    Förövrigt så har jag ballat ur ikväll och käkat godis, ren och skär tröstätning!

Min man har varit väldigt mycket borta på jobb/föreningsaktiviteter osv i vår och om JAG mår dåligt av att han är borta är en sak, men om barnen bryter ihop av saknad, där går min gräns. Så ikväll har jag sagt till maken att nu måste han vara hemma tills semestern börjar, som tur är har han semester om 1 veckan....

Ungarna har varit en ren och skär plåga i 3 dagar nu, när han har varit borta. Ikväll satte jag dem vid köksbordet och frågade varför... 7-åringen bröt ihop fullständigt och sa att han saknar pappa, och sedan grät han så hysteriskt i en halvtimme att jag till slut var tvungen att låta honom andas i påse för han hyperventilerade...

Och sedan ringde jag och 7-åringen maken....
    Förstår dig! Min man är borta 3-4 dagar i veckan. Han jobbar i en annan stad som ligger 4 timmar bort. 
    Det är jobbigt för mig, men värre för barnen. Gråter

• Tullish

Oj vad länge sen det var jag skrev här. Nu är det bara ett halv kilo kvar till mitt mål, yeeeeeay..Skrattande Så glad!!!

Jag undrar en sak.. hur mycket kolisar tror ni att det är i en frappe från waynes..? Är det nån som brukar dricka det?

• Tullish

Hej
    Har inte varit här inne på ett tag. Jag har en fråga till er som nått era mål.
    Jag gick ner 17 kg med LCHF och har fortsatt med den kosten efteråt. Hur har ni gjort för att hålla vikten? Är det nån som har bytt till Gi eller nåt annat?
    Just nu äter jag det jag känner för lördag och söndagar.  Konstigt nog så känner jag inget behov av att äta bröd, ris, potatis, pasta och läsk längre. Men allt annat äter jag. Sen på vardagar går jag tillbaka till kosten.

Är det någon som gör som jag?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**