• sevila

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej

Jag undrar om jag kan hänga med i tråden här,,
    Innan julen dec 2009 så vägde jag 86,5 till mina 170cm och det känndes hopplöst jag vantrivdes med mig själv,,
    så jag började bata eller lättare sagt svälta jag fick det och gå runt så fram till slutet av september 2010 hade jag gått ner totalt  till 72kg! jag var jätteglad och trivdes mycket bättre,, men då började jag äta lite mer av allt :s främst sötsaker och bröd.

Sedan i november började jag och min man försöka bli gravida men det har tyvärr inte fungerat så bra jag misstänker att jag i november fick en tidig missfall och det har inte fungerat riktigt sedan dess med att lyckas har fått mensen varje månad så vi får se nu i mars om vi har lyckats men men nog om det det gjorde i varje fall att jag varje månad trodde att jag var gravid innan jag fick mensen och åt mer för jag inbillade mig själv att jag måste äta mer,, och det lustiga är att jag hade alla symptomen etc etc men det var nog bara hromonellt,,

Men nu för 1,5 vecka sen bestämmde jag att nu räcker det! jag vantrivdes i alla kläder och jag ville inte se mig i spegeln jag hade inte vägt mig på hur länge som helst och när jag ställde mig på vågen visade den 84!!!!!!!!!!

Jag började svälta igen :( jag fortsatte bra och jag brukar inte ha några problem med att svälta när jag väl har satt igång:) men i måndags morgon när jag vägde mig  så visade den 81,2 :) så det gick neråt men jag har bestämmt att jag varje måndag ska väga och mäta och sen strunta i vågen alla andra dagar,,

Men det som oroar mig är att jag inte faller tillbaka lika snabbt som sist  vilket gjorde att jag började kolla runt lite och fastnade för lchf och bestämmde att jag börjar med det så att jag kan fortsätta så också även efter önskad vikt,,

detta blev lite långt men det jag skulle vilja var att vi kanske kunnde följas åt här lite och få lite hjälp på vägen skulle vara jätte tacksamt :)

Dt enda lilla som oroar är hur det fungerar att jag försöker bli gravid och går på lchf,, men när jag funderar djupare så skall det väl inte vara några problem för chanserna ökar ju mindre man väger att bli gravid elelr hur?

Ja nu sluta jag :) Tack för den fina tråden :)

• sevila

Till Lycklig mamma

tack för det :) jo jag hoppas innerligen att jag kommer att lyckas både med graviditet och med metoden :)
    Jo jag måste erkänna att det tar lite emot med maten,, har nyss serverat en räjel tallrik med sallad,, rökt kalkon fetaost oliver, ett kokt ägg, och lite brieost till allt i en salladstallrik :) mums ser jättegott ut, men jag tycker det ser så fel ut att jag ska äta det :D lol

men nu ska jag kämpa med att få i mig det :D

• sevila

hmm

Nu har jag ätit en 3/4 portioner orkade verkligen ej mer skulle jag ha tvingat?
    men jag mår jätteilla och har fått magnip direkt :S,, det kanske är fettet? jag hoppas att de vänder men jag är positiv till det :)
    Jag ska nog gå och köpa den här boken :)

• sevila

Jaha då borde jag ha slutat äta när jag kännde mig mätt :S
    sen undrar jag hur många kolhydrater ska man hålla sig till om dagen för man kan inte skippa dem helt eller hur,, jag kollar lite på vad olika varor innehåller,,

• sevila

Hej Majlo jag har också nyss startat och ska också väga på måndag :S vi får checka av varandra då :)
    Hur mycket vill du gå ner?
    Hmm jag har hört att folk har beställt hamurgare fast utan bröd och ätit med kniv o gaffel :)

man kan kanske fråga och få lite sallad till det, det kan fakstiskt bli riktigt gott :)

• sevila
    mirrebusan skrev 2011-02-25 13:01:13 följande:
    hoppar med... har ätit lchf i en månad nu... jag har inte gjort nån vägning innan jag började utan mätte istället och gått ner 7cm runt magen nu :)

Grattis :)
    Det måste kännas jätteskönt :)
    Jag längtar till min vägning och mätning på Måndag
    hoppas jag blir lika glad

• sevila
    helene306 skrev 2011-02-25 13:59:49 följande:
    Jag tror att lchf och min viktnedgång 2009 hjälpte till på traven så jag blev gravid. Vi kom till utredning. Många som haft problem med oregelbunden mens tex får ordning på mensen och det ökar chansen att bli gravid. Lchf är ju en hormoniellt styrd kost. Lycka till

Lättja: Kolla här www.helenesbaksida.blogspot.com under "sås" och "busenkel bearnaise". Så gör jag den och har misslyckats en enda gång. Fast det var 2009

Grattis alla som har gått ner och tappat cm! Hurra vad ni är bra!
    Tack för det,, jag hoppas verkligen det kommer fungera,, jag har aldrig ahft oregelbunden mens men som sagt i november fick jag den 10dgar för tidigt vilket gjorde att vi misstänkte tidig misfall det kan ju ta ett tag innan kroppen ställs om,, men man blir besviken varje månad man inte är gravid :S
  • sevila

Hmm

Till lunch åt jag en salladsblandning med lite chreme fraiche lite rökt kalkon gröna oliver, lite feta ost blandat i olivolja och lite brieost och ett kokt ägg,, det var jättegott men efter att jag hade fått i mig hälften orkade jag knappt med resten och nu mår jag föfärligt illa,, och det var några timmar sen nu men illamåendet vill ej bort jag tror inte jag får i mig något mer under dagen jag känner mig lite äcklad vet ej varför, kan det vara fettet?

Jag bör nämna att jag har hårdbantat innan jag började med lchf  och har ätit väldigt små portioner.

Men hur får jag bort detta illamåendet? :(

• sevila

mm jag misstänkte det :)

Nädå jag ska nog klara det,, det kanske är lite jobbigt de första dagarna,, men förhoppningsvist kommer det nog släppa hoppas jag, det lustiga är att jag har inte ätit några kolhydrater alls nu på ca 1,5v bara kött och faktiskt frukt har jag levt på, och inte stora mägder, ja frukt innehåller väl också lite kolhydrater,, jaja men jag ska kanske inte tänka så mycket och bara fortsätta :)

tack för svaret :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**