**Den stora feta LCHF-tråden**
Jaha tråden har byt tråd? :)
Ikväll blir det fläskfilé och jag skulle vilja ha någon god sås till, nån som kan tipsa om nån god sås? :)
Jaha tråden har byt tråd? :)
Ikväll blir det fläskfilé och jag skulle vilja ha någon god sås till, nån som kan tipsa om nån god sås? :)
Sen en fråga. Kan man äta stekt ägg till frukost och omelett till lunch det funkar så himla bra när jag jobbar istället för behöva tänka så mycket på lunchen (ibland blir det ju så klart rester) Eller blir det för mycket Ägg?
Vad är bättre grädde eller creme fraiche?
DÅ var fläskfilen i ugnen :) Gjorde en baconsås till som jag ska hälla över när det är några minuter kvar bara :) Servera med lite grönt :)När killen min kom hem och kände lukten sa han...ÅÅÅH jag älskar dig hahaha ;P
Inte gruka, men det innehåller ju typ bara vatten?
Jag har idag lagat en supergod laxrätt :) Köpte en färsklax bit och gjorde en romsås till och la det över in i ugnen en stund och servera med en god sallad, mummms :) Jag älskar romsås :D
350 gram lax (2 pers)
1 halv rödlök
3 msk dill
en burk cream fraiche
salt & 5 sorters peppar :)
För den som undra
- 1 kg :) Går framåt iaf. :) Men jag är sjukt trött och mår illa, plus jag känner av mina pms som jag aldrig annars brukar göra? :(
Idag får jag hem ny slaktat nöttkött från trakten :) Kan det bli bättre? :)
Jag mår verkligen inte bra, jag har gått och blivit dålig :( Och mår illa heeela tiden. Och det är ju inge kul. Så det är ju inte superlätt att då strycka i sig mat som är lite mera fet än vanligt. Vad ska jag göra? :(
Nu efter jag ätit för ca 1 timma sen mår jag super illa igen =( Åt lax och romsås med lite grönsallad. Så tycker inte maten borde upplevas som jätte fet. Men jag mår suuuper illa =(
hejsan, jag tänkte börja äta efter LCHF nu efter jag fått mitt andra barn, nån som har tips på hur jag lättstartar? Har ju en liten bebis och tänka på så hon inte blir dålig. Borde väl få min bebis SNART!
Nu har jag gått efter lchf säkert 1 månad och förgår och igår så fuska jag rätt bra drack och hade en utekväll och igår massa onyttigheter. Idag när jag vakna mådde jag sååå illa att jag var tvungen gå och spy är detta vanligt eller?? Mådde verkligen uselt!