Inlägg från: tessanpower |Visa alla inlägg
  • tessanpower

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har kommit på att ischoklad måste vara jättebra LCHF. Superenkelt att göra och perfekt att ha i frysen. Jag tar en eller två om jag blir lite småhungrig/småsugen.

Jag använder 86 % choklad så det är nog 19 gram Kolhydrater/100 g i den. Men jag nollar inte kolhydraterna.

• tessanpower

Jag hänger gärna med här också.

Jag åt 1,5 dl turkisk yogurt med hallon och några hasselnötter till frukost. Någon som vet på ett ungefär hur mycket kolhydrater det är? Jag räknar inte kolhydraterna, men funderar på om jag borde byta frukosten mot något med ägg?

• tessanpower

Hej!

Har varit inne i eran tråd tidigare, men har nu hittat tillbaka igen. Jag mår verkligen som bäst med LCHF men efter en magsjuka för 1,5 månad sedan kommer jag inte loss ur kolhydrats/sockerträsket. Jag blir verkligen påverkad av kolhydrater och då inte till något positivt. SÅ nu tänkte jag hänga med på eran tråd och bli inspirerad igen. Supersvårt med hela huset fullt med gäster och godis i vartenda hörn dock.

Jag behöver LCHF!

• tessanpower

Nu har jag läst ikapp mig lite. Verkar som det är fler än jag som vill äta LCHF men som halkar in på sockret ändå. Skönt att man inte är ensam. Idag startade jag om. Och jag har hållt sockermonstret borta trots enorma mängder godis hemma (som skall skänkas bort snart!) men i eftermiddag blev chokladbehovet för stort så då köpte jag en 95 % chokladkaka och åt halva (!) men gud vad gott!

En annan fråga. Någon här som vet hur man steker kesoplättar? Mina blir som en omelettröra. Visserligen god, men den ser inte aptitlig ut.

• tessanpower
    astro skrev 2011-06-28 11:50:51 följande:
    Jätteroligt godis utan kolisar. 

Stek ett par kycklingfiléer och krydda lite sparsamt.
    Skär så tunt du bara kan.
    Lägg de tunnskurna bitarna i en långpanna, gärna på bakplåtspapper, och rosta på svag värme tills de torkat och blivit knapriga.
    Chips!
    Goda att dippa dessutom  
    Det skall jag pröva! Tack för tipset! Älskar att knapra på något :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**