Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

hej nu hitta jag hit ,idag ska jag  äta grönsaker och köttfärssås och imorgon ska jag äta ägg och makrill i tomatsås till frukost ,jag försöker hitta den här makrill märke saeby

• Maddisen80

hej jag har gått ner 1 kg till i vikt så nu väger jag 115 kg :) gått ner 3 kg på 2 veckor + 10 cm imidjan

• Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-02-21 19:09:28 följande:
    Grattis!! Vad roligt för dig! Lite avis är jag faktiskt även om jag intehar lika många kilon att ta av som du.
    Det har tagit ett tag innan jag har gått ner,jag hoppas att de kommer gå lika bra i fortsättningen
  • Maddisen80
    Grålle skrev 2011-02-21 21:05:30 följande:
    Är så glad! Idag visade vågen -25 kg sen start 23/8-2010 . Bakade pones idag. Gott så jag nästan dog! Det var ju riktigt bröd.
    Grattis till din viktminskning de är ju superbra jobbat ,du startade samma dag som jag fyllde 30 :)
  • Maddisen80
    Southern Belle skrev 2011-02-21 21:09:26 följande:
    Mmmmmm, nu har jag mumsat i mig nybakade pones med Bregott, ost och en kopp te. GOTT!!! Perfekta dessutom att ha i frysen och kasta ner i väskan när jag ska ut på doulauppdrag! När bebis är på väg hinns det inte att stå i köket och koka ägg....  Vad vill du veta om mörk choklad?
    Hon vill nog veta om mörkchoklad är okey att äta i lchf syfte ? Det beror väl på vad de är f ör mörk choklad?
  • Maddisen80
    lyrica skrev 2011-02-23 09:37:30 följande:
    Hej!
    Kan jag hoppa in här? Börjat med LCHF för 1½ vecka sedan. Jag har PCOS och försöker med LCHF för att få ordning på mina hormoner och ägglossning (hoppas jag!). Jag är normalviktig och behöver inte gå ner i vikt så jag kan äta lite kolhydrater.
    Klart du får hoppa in här ,välkommen hit och lycka till
  • Maddisen80
    Lycka 1 skrev 2011-02-23 11:13:55 följande:
    Det är så roligt att läsa i den här tråden!
    Jag lär mig massor och blir bara mer övertygad om att jag är på helt rätt spår .

Och det bästa av allt är att jag inte en enda gång har känt att jag vill "fuska". Är så glad och nöjd med allt jag FÅR äta. Sen får jag bara hoppas att jag äter rätt också.
    Har ätit lchf i två veckor nu och har inte haft en enda jobbig dag. Jo i fredags var en jobbig dag då jag ställde mig på vågen och den visade +. Inte vad jag ville se men jag har prentat in TÅLAMOD i huvudet nu så jag överlevde det. Får hoppas på en lite mer positiv vägning på fredag.

Har nyss varit till posten och hämtat ut två böcker. Matrevolutionen och LCHF-husmanskost av Anna Hallén. Har huvudvärk idag och vill helst gå och lägga mig i sängen och läsa NU. Men jag har tre sjuka barn hemma som kräver sitt också.
    Inte roligt att du har sjuka barn ,synd att du har huvudvärk,men dricker du tillräckligt med vatten för de kan ju vara vätskebrist.
  • Maddisen80
    Lycka 1 skrev 2011-02-23 11:24:56 följande:
    Ja jag dricker tillräckligt.
    Min huvudvärk idag beror nog på sömnbrist, stress el liknande. Har två barn med hög feber och ett barn med magsjuka. Så det har inte blivit många timmars sömn dom senaste nätterna.
    Så huvudvärken har nog inget med kosten att göra, den hjälper mig nog att klara det här bra iaf .
    För trots allt har jag bra energi.
    Hej jo de är klart de kan vara sömnbrist eller stress. Inte roligt att barnen är sjuka :(
  • Maddisen80
    Lyckligamamman skrev 2011-02-23 11:37:45 följande:

För en månad sen tog jag mått på min midja, min stuss, mitt ena lår och ena överarmen.

Har minskat 2 cm runt midjan, 2 cm runt stuss och 1 cm runt lår, men inte gått ner nått på vågen.

Borde slänga ut vågen.....Drömmer

Jag går knappt heller ner på vågen men i  midjan går jag ner .Grattis till dina minus centimetrar.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**