**Den stora feta LCHF-tråden**

Ang vad man behöver i sitt basskafferi som LCHF-are, så har jag en lista på sånt jag köper via internet och en annan för det jag kan hitta i vanliga affären.
Det jag alltid köper i lchfbutiken.se eller bodystore.com är:
Cocosa (kokosfett)
Fiberhusk
Mandelmjöl
Hi-maze
Stevia (naturligt sötning)
I vanliga affären:
pofiber
mörk choklad
nötter, fröer
Provade äggmjölkslatte för ett par månader sedan - med smör - ingen höjdare tyckte jag.
Men i morse bestämde jag mig för att göra en ny variant med kokosfett i stället för smör.
Jag hade i:
ca 2 msk kokosfett
2 ägg
2 dl nybryggt kaffe
en skvätt grädde
en rågad tsk kakao
lite vaniljpulver
pyyyttelite Stevia
VERY NICE! Verkligen jättegott!
Glad att jag hittat nått gott som går snabbt att fixa till de mornar man inte hinner/har lust att stå och steka ägg o bacon!
Nu är man ju föräldraledig och hinner oftast det, och inte gör det så mycket att man går med en konstant odör av bacon-os omkring sig..., men sen när man börjar jobba får det ju bli helgfrullen.
En annan väldigt trevlig helgfrulle är:
Pannkakor på 2 ägg, 2 dl grädde, 1 msk fiberhusk
Tärna ett äpple i små tärningar, stek i rikligt med smör, valfri mängd kanel och lite sukrin om man vill.
Lägg äppelröran på dina pannkakor, toppa med vispad grädde.
You´re in heven!
Då har jag oxå provat Pones, slängde ihop en sats för en halvtimme sen, och nu sitter jag här mkt mätt, nöjd och belåten!
Jag vågade mig på att ändra liiite i receptet, tog två ägg och lite mer smör samt toppade bullarna med lite riven parmesan som jag fått över, resten enligt receptet.
De blev riktigt smarrigt, kommer att bli repris mkt snart, fick MVG av maken oxå!
Vad ska man äta till frukost i dag då?
Tror det får bli en ÄM-choklad-latte och en pones med massa bregott och goadaost! Fast då blir det bara en halv ÄM (1 ägg, 1 dl kaffe, 1-2 msk kokosfett, 1 skvätt grädde) för man blir ju så förbaskat mätt på en hel!
Fick hem Skaldeman´s "Varför går jag inte ner i vikt?" i går, och går och gluttar på den hela tiden....vill ju sätta mej ner och sträckläsa den!! Lite svårt nu bara när det är sportlov och jag har fyra barn hemma som börjar bli friska från den hemska influensa-påhälsningen och därmed behöver sysselsättas. I em när 2-åringen och bebisen sover ska jag sätta 8- och 9-åringen framför en film, ta mej en kaffe och LÄSA!
Är det nån som har den? Har hört att han är rätt extrem i sitt LCHF-tänk, men jag är ganska bra på att tänka objektivt och inte svälja allt jag läser med hull och hår, plus att jag tycker det är mkt intressant att på infallsvinklar från många håll, så jag ser fram emot läsningen.