• stolla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag hänger på här om det är okej. Är helt ny på detta, börjar idag, men jag har läst på en hel del och förberett mig noga. Har kört nån sorts GI-inspirerad kost, fast fuskat en hel del,  sedan i nov och på det viset tappat 5 kg. Men dom sista 5 sitter som berget och nu står mitt hopp till LCHF. Hoppas att jag ska kunna få råd och tips av er, ni verkar mycket duktiga och peppande.

• stolla

Ni som redan gått ner det ni önskade: hur gjorde ni med motion?

Jag vill gärna träna och min plan är att fortsätta med styrketräning två gånger i veckan och 45 min promenad med barnvagn resterande dagar. Är rädd att jag inte kommer att orka konditionsträna nåt mer eftersom det är vanligt att man blir trött i början. Jag har 5 envisa kilon kvar som framförallt sitter runt midjan.

• stolla

Godmorgon alla!

Har en fråga till proffsen, är det ok att äta pumpafrön?  Har ätit turkisk youghurt med linfrö, solrosfrö, pumpakärnor och kanel till frukost. Är det okej lchf-frukost om man inte kan få i sig ägg tidigt på morgonen?

• stolla

Hej alla!

Varit borta en dag och shit va mycket jag hade att läsa ikapp. Var på föreläsning igår och ställdes inför min första utmaning. En lunchresturang att välja på och två maträtter: Pastagratäng med kyckling och panerad fisk med potatis.... Som tur var så var det buffe så jag laddade på ett lass pastagratäng. Men jag åt bara kycklingen och till det massa grönsaker med mycket dressing. Hoppas att det var ok?

• stolla

Jag undrar om det är nån fler som liksom jag inte har så många kilo att gå ner? Jag väger idag 70 kg till mina 175 cm. Borde vara nöjd, men jag har många cm och kilon för mycket runt midjan. Min målvikt är 65 kg. Vill bli av med detta och försöker från och med denna vecka med lcfh.

• stolla

Jag har nu kört lchf i en vecka och det har gått över förväntan. Hade lite ont i huvudet någon dag och var rejält hungrig men det har redan gått över. Jag tror att det beror på att jag trappat ned på kolhydrater under ganska lång tid. Åt inte vanligt bröd eller pasta innan och nästan inget som innehöll socker. Än så länge känns det mycket bra och det känns som att jag kommer kunna hålla mig till detta under lång tid.

Jag är förresten sjuksköterska och har diskuterat kost med dietister många gånger. Det enda jag kan säga är att vi är alla otroligt olika och alla måste själva komma underfund med vad som är bra för dom. Vissa med livslånga sjukdomar blir bättre av att lägga om kosten.

• stolla

Måndag och vägning och JIPPI nu är jag under 70 kg!!! Känner mig sjukt nöjd, tycker inte att det varit nån större "uppoffring" jag äter ju jättegod mat varenda dag!

• stolla
    Maddisen80 skrev 2011-02-28 13:34:46 följande:
    Grattis de är ju jätteduktig gjort
    TACK!
  • stolla

Hello, ni missade väl inte "halv åtta hos mig"? Det lagades LCHF mat av en tjej från karlstad. Tror det är repris imorrn kl 17.30 om det är nån som vill se :)

• stolla

Hello!

Idag blev det kokta ägg, chilimajonäs, skinka och ost till frukost. Lunch skulle intas på ett fik och det blev sallad med räkor, skinka, fetaost och inlagd vitlök. Till det två burkar dressing för att få i mig fett. Är proppmätt fortfarande!
    Middagen blir kyckling med gräddsås och wookgrönsaker.
    Kvällsmål blir keso blandat med grädde och till det lite blåbär

Har en fråga om målvikt, vilken är er målvikt och hur har ni kommit fram till vad som är lämpligt?

Jag är 30 år och min målvikt är den vikt jag hade innan jag födde tre barn. 65 kg till mina 175 cm tycker jag känns okej.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**