• tessum

**Den stora feta LCHF-tråden**

Min 8-åring håller på att baka en massa godsaker så just nu känner jag bara för att strunta i LCHF och frossa i socker.

Borde inte sockersuget ha släppt efter 4 veckor?

Får väll undvika att gå in i köket ikväll Obestämd

• tessum

Nu blir det nya tag med lchf! Jag är sjukt peppad.... kanske för att sambons bror gått ner -15kg sen i februari.

Måste tipsa om något gott vi gjorde igår, nämnligen Zuccinigratäng. Har ni testat det?

1 Zuccini (skiva, salta)
    1 ask philadelphiaost med smak (Jag tog vitlök och örter)
    2-3dl grädde (blanda ihop med philadelphian)
    Varva zucciniskivorna med grädden/osten

Avsluta med riven cheddarost på toppen.
    In i ugnen, 200grader i ca 40min

Vi tillagade en skinkstek i lergryta till detta.

• tessum
    lillAa skrev 2011-04-08 07:40:12 följande:
    Åh, det lät gott! Blir det lite som potatisgratäng?? Det är nämligen något jag saknar!

Har kört en veckan nu och jag är lyrisk!!!
    Har tappat 1,6 kg, men framförallt 3 cm runt magen, 2 cm på byst & 1 cm på stussen. Det känns o syns!!
    Framförallt så mår både jag o sambon så himla mycket bättre! Inget sötsug, inte vrålhungrig och framförallt ett jämt blodsocker. Fantastisk känsla!
    Jo det blev ungefär som en potatisgratäng. Jag erkänner att att jag tänkte på hur gott det skulle ha varit att ha lite potatis i den också men den var helt klart bland det godaste tillbehöret till kött som jag testat inom lchf. Sambon gillade också det.
  • tessum

Håller på att ladda inför ett nytt försök med LCHF.

Träffade sambons bror i veckan och han hade gått ner 28kg sen i början av februari så nu är jag ganska peppad att ändra min livsstil.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**