**Den stora feta LCHF-tråden**
Så här gjorde jag: Jag gjorde en vanlig banta-chokladmousse på 3 stora äggvitor och 3 matskedar socker som jag vispade HÅRT SOM SATAN det är viktigt. Sedan hällde jag på 4 matskedar kakao och smekte ner den i äggvitan. Det är viktigt att man ömsom hackar, ömsom smeker in kakaon.
Sedan förvärmde jag crisp-pannan i min fina Max-mikro från Whirlpool. Jag körde bara pannan tom alltså, 2 minuter på crispfunktion. När jag gjort det klickade jag tre små klickar chokladmousse i den heta pannan. Nu kommer bilder:
Här är bara äggvitan och socker.
Här är kakaon på väg ner.
Och här har vi en helt färdig chokladmousse SOM ÄR HELT FANTASTISK och smal blir man av den men det vet ni ju. Kolla på mej. Jag äter chokladmousse 4 gånger i veckan. 3 matskedar socker är det i bara och det går bra med mindre socker också det blir till och med godare. Massa proteiner. Typ bara proteiner. I alla fall...
Här har jag klickat ut lite mousse i crisppannan.
Här är pannan inne i mikron. Det roliga var att klickarna växte och blev jättestora! Sedan bara poff fes de ihop och då tog jag ut dem.
Det som kom ut var inte alls likt marränger. Det var likt gummi. Ungefär som marschmallows och det smakade lika dant. Som chokladmarshmallows. Klickarna gick att forma dessutom till marschmallows så då gjorde jag det och de var faktiskt jättegoda. Men jag föredrar vanlig chokladmousse.