• Zenia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej får man vara med här?
    Jag har ätit enligt lchf för ca 2 år sedan men kom av mig och tar nu nya tag. Har nu ätit i 3 dagar och ganska strikt i 2 dagar. Jag väger 80 kg som jag burit runt på sen jag fick barn för 4 år sedan. Innan dess vägde jag 57 vilket jag hoppas kunna komma ner till igen men 70 är mitt delmål.

jag har varit väldigt hungrig och sugen dessa dagar och prövat en hel del bla pones som verkligen är toppen. Har även gjort glass som jag har i frysen.

Jag har dock problem med att inte överkonsumera grädda och cf. Jag tycker det är godast och är inte så mycket för kött eller fisk och ägg pallar jag inte att äta hela tiden. Nån som har nåt tips på hur jag kan få ner grädd och cf intaget?

Tack för mig

• Zenia
    Vilda Tiger skrev 2011-12-09 23:52:53 följande:
    Du kan inte ha majjo som bas istället då? Göra mer kalla såser?

Bebben
    SÅ underbart att höra!
    Jo det kan jag försöka göra :)

Sen har jag märkt att min hy blivit betydligt sämre, är det övergående tror ni?
  • Zenia

I morgon blir det kalas och mitt första när jag äter lshf . Jag undrar om nån har nåt tips på nån kaka man kan göra som är lchf vänlig? Den får inte innehålla nötter då det finns allergiker i familjen.

• Zenia
    Allrona skrev 2011-12-10 18:18:27 följande:
    Zenia - jag brukar bara ta en liten bit mörk choklad till kaffet på kalas.
    tack för tipset
  • Zenia

Använder ni äggmjölk?
    jag gjorde en sats igår : 2 ägg, 50g smör och 3 dl kokhett vatten. Jag kryddade med kanel och det blev faktiskt gott Har bytt ut grädden i teet mot detta.

• Zenia

När jag läser i tråden så verkar många äta ganska lite. Idag drack jag en äggmjölk med chokladsmak till frukost. jag drack upp hela 2 ägg och 50g smör. Efter mindre än 3 timmar var jag jättehungrig. trots så mycket fett.
    jag har ätit sen lchf i 4 dagar nu och är hungrig varannan var tredje timme trots allt fett. Kommer detta att lägga sig? Är rädd att jag äter för mycket nu...

• Zenia
    rednose skrev 2011-12-12 13:21:48 följande:
    Jag var oxå hungig ofta i början. Det var först efter 3-4 veckor som jag tyckte mig äta lite mindre.
    Tränar du? I så fall blir du ju hungrigare för det. Mårker en otrolig skillnad så fort jag började träna.  
    Ja jag hoppas det lägger sig snart. Nej jag tränar inte mer än lite promenader. har gymkort men är där alldeles för sällan :-P
  • Zenia

Nej nu visar vågen +1kg. hade tänkt vänta med att väga mig tills en vecka hade gått men kunde inte hålla mig :(

• Zenia

tack  för er uppmuntran :)
    Jo jag vet att man ska ha tålamod, är alldeles för ivrig och fast i bantar träsket usch!

• Zenia

Hej.
    Nu har jag ätit ganska strikt lchf i 2,5 vecka och har inte gått ner någonting. Börjar tappa hoppet :(

• Zenia

Tack för era svar. Det känns lite bättre nu.
    Jag har 25 kilo att tappa så har en hel del att ta av. Jag tror jag åt alldeles för mycket första veckan men nu försöker jag begränsa intaget lite och inte falla för allt sug. Jag ska börja mäta mig istället och se vad som händer. Jag har tyvärr jojobantat en hel del innan.
    Sover dock mycket bättre nu så det är en stor hälsovinst för mig så det känns riktigt bra.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**