• MammaAmy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej
    Jag har läst på om LCHF metoden..
    och den har öppnat mina ögon rejält måste jag säga...

jag har nyligen fött barn, och skulle nu vilja prova detta men hur börjar man ? hur gör man?

tacksam för svar!

• MammaAmy
    Loreena skrev 2011-03-14 11:36:19 följande:
    Jag har nyss också börjat. Min son är 7 månader och amningen gör att jag är hungrig jämt. Eftersom att du nyss fått barn så tycker jag att du i första hand ska se till så att du återhämtar dig och mår bra, din kropp har ju gått igenom en ganska extrem grej. Sedan kan du börja succesivt med att byta ut ris, pasta, potatis etc mot extra grönsaker och en fet sås. Byt ut frukosten mot ägg, keso, ost, majonäs, skinka, bacon, grädde, turkisk yoghurt med frön och nötter, avocado etc.

Jag tycker att det funkar jättebra mot mitt sötsug och håller mig mätt mkt längre! Lycka till! :)
    Tackar för ditt svar!
  • MammaAmy
    rednose skrev 2011-12-22 23:41:01 följande:
    Nån som läst Aftonbladet idag? Tankar?
    mobil.aftonbladet.se/halsa/article14114530.ab...
    tänkte precis länka detta..

jag TROR inte på skitsnacket faktiskt... då man nuförtiden tydligen kan få cancer av ALLT ..
    visst, jag kanske glömmer vart jag lagt mina nycklar, mobilen eller nappen.. men det beror säkert inte på att ja äter enl. LCHF, utan på tre små ungar som drar i mig 24h om dygnet!! =))

så, jag Tackar LCHF och människorna bakom tanken.. för jag LEVER SUNT! går ner SNABBT och mår BRA! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**