Inlägg från: Familjeliivsfinastenick |Visa alla inlägg
  • Familjeliivsfinastenick

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tja! Jag har en fråga till er angående LCHF och mens brukar eran cykel rubbas i början av LCHF eller förändras helt eller är den rent utav som innan?

Jag märker med LCHF att det blir knas, cykeln blir oregelbunden. Minns inte hur det har varit med saken när jag gått på LCHF i längre perioder. Har nog inte brytt mig så mycket mer än noterat att det blir viss oregelbundenhet. Nu är det av större intresse då vi har lite tankar på att försöka få till en liten igen. Hade gärna gått ner några kilon först men eftersom vi gör det via IVF så är det viktigt att ha koll på menstruationcykeln. :-/

Tacksam för svar.  

• Familjeliivsfinastenick
    Sagalin skrev 2011-12-27 10:33:40 följande:
    Jag har  fått tillbaka mens tack vare LCHF. Mina två barn är Pergobarn men idag hade jag inte behövt hormoner för att få ÄL. Jag har regelbunden mens med 27-28 dagars cyklar. 
    Oj det är ju toppen.
    Är det pga vikttapp eller pga hormonella omständigheter som uppstår pga kostbytet?   Kom på en märkbar positiv effekt LCHF gav angående mensen och det var att min PMS försvann nästan helt. Fick ibland mens utan att vara förberedd och det är ytterst ovanligt för mig.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**