Inlägg från: mammatilljames |Visa alla inlägg
  • mammatilljames

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har vart inne och "nosat" på det här med LCHF flera gånger, en av gångerna gick jag med i en annan LCHF-tråd och fick hjälp me dhur jag skulle äta osv. Jag försökte såå mycket jag bara kunde i 2 dagar, men sen sprack det. Jag (tyvärr) älskar pasta, ris och potatis. Men jag älskar ännumer vispgrädde om jag får välja det framför matlagningsgrädde, det blir oftast godare.

Nu vill jag verkligen försöka mig på det IGEN! Iallafall en vecka.. Sen äta "vanligt" och sedan 1 vecka med lchf.. Eller jag vet inte, funkar det?

Jag väger 59kg till mina 156cm. Kilona kom när jag slutade amma, innan (efter graviditeten) hade jag gått ner till 52 sen gick jag sakta upp i gen. Min målvikt är 50kg, inom 3månader dvs innan Mars är slut.

Vad tror ni.. Är det möjligt? Hur kan jag äta?      
  • mammatilljames
    rednose skrev 2012-01-02 13:43:38 följande:
    Fy fabian tjejer!
    Jag har kört igång med striktare LCHF nu igen efter julen och JÄKLAR så illamående jag vart idag. Som tur var insåg jag ju att det var mat jag behövde men USCH. Trodde jag skulle svimma.
    Andedräkten från helvetet är även tillbaka så ketosen har definitivt kommit igång. Huvva!
    Hoppas inte instegsperioden är lika lång som då jag först började... 

Blir man illamående av att äta enligt lchf? Hur är strikt och inte strikt?

Får man sämre andedräkt också? Hur ofta kommer denna ketos igång, hur länge håller den på?

tacksam för svar.   
  • mammatilljames

Tack för svaret. Jag är inställd  nu på att börja helt. Hoppas verkligen att trötthet, illamående och andedräkten är övergående, dels för att jag har en liten på snart 8 månader. Därför behöver jag energi, och då orkar man inte heller må illa konstant. Tränar ni som äte LCHF för att gå ner i vikt, eller "räcker" matstilen?

Ikväll åt jag grillad kycklingfilé med sallad bestående av, isbergssallad, ruccola, gurka, 2coctail tomater, lite rödlök och fetaost. Även kall bearnisesås, och keso till. Är det en bra måltid?  Jag blev supermätt och är fortfarande, åt för ca 2timmar sedan.

• mammatilljames
    rednose skrev 2012-01-02 20:06:41 följande:
    Jag har en 18 månaders och det kräver en jädrans massa energi! :))
    Energi som jag fått massvis sen jag började äta LCHF.
    Det brukar inte hålla i sig mer än ett par veckor, illamåendet och tröttheten. Sen blir det tvärtom, du kommer må kanon!
    Som träningsfreak får jag nog säga att träna bör man oavsett. Det finns väl inget tristare än smala brudar utan muskler? Dessutom förebygger du ju gäddhäng och annat skit som kommer sen med åren. )
    Men det räcker ju med tre pass i veckan om man ska vara lite "lat" med träningen. Man måste ju inte köra som jag för det kan jag väl erkänna kan vara extremt åt andra hållet (jag är inte nån fitnessbrud men tränar mycket uthållighet, styrka och bikramyoga) 

Ja okej det är ju bra att den kommer tillbaka och att man mår toppen!

Ja jag har aldrig vart för att träna, och några 3 pass i veckan kommer det inte bli. Jg kommer köra 1 pass på gym i veckan, och sen ut och gå ca 1 timma (upp till 1 timma, ibland mer ibland mindre) nästan varje dag, iallafall 5 dagar i veckan.  
  • mammatilljames
    Bebben84 skrev 2012-01-02 19:52:01 följande:
    Årets första lchf-mål har nu ätits! Åh vad skönt att vara tillbaka igen. Dock så tänkte jag utesluta mjölkprodukter så mycket det går denna gång. Får se om det hjälper mig med viktminskningen.

Kan man utesluta alla mjölkprodukter? Turkisk/grekisk yoghurt, ost av alla slag, grädde, och smör? Då blir det väl svårt att få mycket fett?
  • mammatilljames

Jag äter inte LCHF själv, försökte flertalet gå gånger förra året. Inget för mig sådär, men väldigt kul att läsa om. Vissa av era och andras recept har vi ätit hela familjen hemma några gånger!:)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**