• Bedhead

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har en fråga. Jag är duktig och fuskar inte alls från måndag morgon till fredag kväll. Men på fredagkvällen slinker lite av ungarnas chips in. På lördag kanske några av deras godisar. Sedan tar jag nya tag varje måndag igen. Vad händer när man gör så? Går man ner i vikt, fast långsammare? Eller kan man bli tjockare? Jag har ingen våg, men det enda jag märkt på tre veckor är att magen blivit plattare. Det blev den nästan omgående, men efter det tror jag att jag stått rätt stilla.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Bedhead

Blev full igår, tappade omdömet och åt en pizza. Idag sprack mina byxor. Snacka om omgående bestraffning.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Bedhead

Mitt problem har alltid varit att jag äter för lite, och fel. Är sällan hungrig. Dock konstant ca 5-7 kilo för mycket.
    Nu har jag ätit LCHF en månad och bortsett från en något plattare mage tror jag inte jag har uppnått något (har ingen våg).
    Jag äter:
    Två oopsies till frukost
    Kött med sås och avocado till lunch

Sedan är jag mätt för resten av dagen. jag kan bli lite småsugen på kvällen men inte tillräckligt för att ställa mig och laga mat, så då slänger jag i mig en näve groks och sedan är jag nöjd. Jag tränar inte och har ingen större möjlighet att göra det heller. Vad ska jag göra för att få fart på viktminskningen?

• Bedhead
    Golddigga skrev 2011-11-08 12:28:52 följande:
    Ja min mage kommer då inte igång av kokosfett i teet har tagit en matsked på morgonen i 5-6 dagar och får bara gå på toa halvt eller inte alls.

För mig hjälpte det med magnesium-brus.
  • Bedhead

Jag måste äta någon slags snabbmat i ett köpcentrum idag. Vad ska jag ta? Korv utan bröd? Hamburgare utan bröd? Finns det något roligare?

• Bedhead
    Klyven skrev 2011-11-17 14:20:28 följande:
    Är det någon här som äter GROKs ostknappar? Vad tycker ni om det? Glad

Första LCHF-månaden ägnade jag ganska stor del av min vakna tid kändes det som att jaga rätt på dem, så jag alltid hade ett lager hemma. Nu har jag lugnat mig, men köper dem ändå när jag ser dem.
    Jag är dålig på att intressera mig för matlagning och förtäring av "riktig" mat, så Grok passar bra då man bara vill stoppa något snabbt i munnen.
  • Bedhead

Alltså, vad är det som är så bra med kokosfett i téet? Förlåt en oupplyst. Jag goglade och hittade en galning som sa att det botade hiv. Kul kul.

• Bedhead

Nytt faoritsnacks: Man fyller krustader (nästan inga kohydrater) med mjukost av valfri smak och kör in dem i ugnen en stund. Svingott!

• Bedhead

Jag ska ha en snackskväll för mig själv ikväll. Vad ska jag äta?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**