fialisa80 skrev 2012-01-04 21:05:32 följande:
Jag kör styrketräning på MåBättre. Har varit medlem i snart 1 år där. Har nog i snitt besökt gymmet 2 ggr/veckan. Vissa veckor mer andra mindre. Under decembermånad har jag dock knappt hunnit besöka gymmet alls, då jag jobbat extra en hel del. Jag är hemma och är mammaledig just nu, så jag och min sambo har bara bytt av varandra i dörren, därav dåligt med träning.
Ska ta mig i kragen och besöka gymmet igen på fredag. Imorrn kan jag inte, då min sambo jobbar hela dagen för att sen åka dirket på sin hockeyträning, och kommer hem efter niotiden. Jag har fokus på mage och armar när jag tränar, men tränar så klart hela kroppen.
Idag är 3:e dagen med lchf för mig, och det går riktigt bra än så länge. Är mest förundrad att jag inte ens är intresserad av att kolla i kylen/skafferiet på kvällarna.
Idag har jag ätit:
Frukost: Hallonsmoothie, 2 finncrisp med bregott och 35% prästost.
Lunch: Laxfile i ugn med wookade grönsaker och räkröra.
Middag: Då det blev mat kvar sen lunchen så åt jag nästan samma sak på kvällen.Istället för grönsakerna gjorde jag baconlindad sparris till. Nu orkade jag inte ens äta upp hela portionen!
Har även druckit 3 koppar kaffe med grädde i. Finns det nån viss mängd kaffe/te man får dricka per dag, eller kan man dricka hur mycket man vill?
Härligt att höra att det finns fler ! :) Jag är dålig på att specifikt fokusera på magen men den får sitt via alla andra övningar när man spänner magen tänker jag. Har inte hittat någon magövning som känns rolig :(
Till lunch idag åt jag omelett med osttäcke fyllt med oliver, soltorkade tomater, rökt gårdsskinka.
Till middag blev det kycklinggryta m. vispgrädde, creme fraiche, champinjoner, blomkål & paprika med smaksättande kryddor.
Kaffekoppar blir det ett par om dagen men jag tillsätter ingenting för jag vill ha det svart :)