**Den stora feta LCHF-tråden**
Åh, bra tråd för en nybörjare..
Jag och min man började nu i måndags (såklart - i gott sällskap med resten av alla som startar sitt nya liv 2012) och vi är fortfarande ganska rangliga känner jag. Det ska hursom vara en bok på gång och jag, som gillar böcker bättre än att surfa loss på nätet känner att det är då det kommer börja ännu mer (om ni förstår hur jag menar). Jag har dock märkt, eftersom jag har diabetes typ 1, att mitt blodsocker har stabiliserats ganska rejält. Jag mäter ju blodsockret hela tiden så jag har rätt bra koll och dosen har halverats bara på denna veckan.
Utöver diabetesen så är jag bipolär, mer åt det depressiva hållet och - som jag såg någon annan skriva - så är det svårt att komma igång med träningen. Min läkare petar dock i medicineringen just nu så vi får väl se. Det är ju helt klart bättre att var ur djupet när det gäller att komma igång, jag blir också stressad och får ångest av att tänka på träningen också. Tyvärr har ju, speciellt en, medicinerna bieffekten viktuppgång och jag har gått upp ganska mycket de senaste åren sen jag började med den medicinen. Den är dock bra, det har blivit mer stabilt, inte lika starka svängar så det överväger ju. Samtidigt gör ju viktuppgången inte precis att man mår bättre. Jag har inte haft problem med biverkningar i övrigt men just denna drabbas man såklart av.. (varför skulle någonting gå bra liksom).
Just nu känner jag mig lite äckelmagad pga. allt fett men jag antar att det kan kännas lite i början?
Jag tror jag ska trivas här i tråden, bra med erfarna rådgivare