• Smitha

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej ansluter mig här!
    har uteslutit kolhydrater och tillsatt mera fett den här veckan. En gång gjorde maken köttfärssås och hade i lite vetemjöl som han redde ut såsen med, han tyckte att jag var petig som inte åt något. Men tyckte att det kändes fel att äta mjöl så jag lagade nån annan mat. Hur petig ska man var med sånt? Det var väl 1-2 msk vetemjöl till ungefär 6 portioner mat. Är det ok att äta nångång i veckan eller är det noll tolerans?

Jag har en hel del övervikt att bli av med, 35-40 kilo innan jag blir normalviktig enligt BMI. Är sockermissbrukare och tröstäter ofta pga min deppression, som jag även medicinerar mot. Så tänkte att det här skulle vara en diet som skulle passa mig för att bli av med sockerberoendet.
    Jag vet naturligtvis att lchf är något som är tänkt att man ska äta hela livet ut och är det något man mår bra av så kommer jag absolut att fortsätta livet ut.
    Hur bra går man ner i vikt när man kör lchf? Vad brukar man gå ner en vecka t.ex. när man har stor övervikt? Jag har jojjobantat en hel del det senaste året och äter som sagt tabletter, kan det hindra mig från att gå ner?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**