• standby

Hej. Jag är bara på min tredje dag med LCHF, perfekt att få inspiration och tips här!
    Hittills har det gått förvånansvärt bra, ångrar att jag ej börjat tidigare Skrattande. Än så länge har sånt som jag läst om kan komma i början, tex illamående och huvudvärk hållt sig borta. Hoppas det ej kommer heller, jag har i vanliga fall rätt ofta ont i huvudet så mer klarar jag mig utan.

Något jag märkt är att helt plötsligt har jag inte ont i mina fotleder, som jag haft i ca 6 månader. Jag kan gå normalt ner för trappan tex. Till och med när jag just vaknat. Omöjligt för bara ngr dagar sedan. Kan det ha ngt med LCHF att göra, efter SÅ kort tid? Jag har iofs slutat amma för 1 månad sen, kanske påverkar det med men hormoninställningar.

En fråga till, är det någon som kör LCHF här i tråden som också har hypothyreos och äter Levaxin? Har detta i så fall påverkas av kosten?     

• standby

Mars2009, jag har tagit Levaxin sen förra sommaren då jag blev gravid. Nu har jag precis lämnar nytt prov, får svar vid nästa läkarbesök. Jag är kanske inte helt inställd, slutade dessutom amma för ca en månad sen och det kan säkert också påverka. Känns som om jag ev behöver höja dosen, har 75 mikrog nu.

• standby

Ghaaa vad irriterad jag blir! Hade hittat ett, vad såg ut att vara, jättegott recept på lchf-knäcke. Det var en fin bild och knäckebitarna hade pumpafrön på sig.

Någon som har en aning om vilket recept det är? Det var på någon websida alltså. 

• standby
    Bebben84 skrev 2012-01-06 19:20:34 följande:
    Standby- kan vara den jag gjorde igår. 1dl sesamfrön 1 dl pumpakärnor och 2 dl linfrön. Låt svälla i vatten i 3 timmar. Baka sedan i 150 grader i ungen i 1,5 timme

Blev det bra? Jag hittade det recept jag letade efter. Det var faktiskt härifrån FL och jag hade tagit en skärmdump av det i mobilen *skäms*..

I övrigt: 
    Detta är min femte dag och idag känner jag klart på humöret att jag inte är mig lik, lättirriterad är bara förnamnet. MEN jag ger mig inte! Ska försöka komma ut på mer långa, snabba promenader också.  
  • standby

Hur snabbt bör man komma i ketos om man kör rätt så strikt?
    Känner man att man är i ketos eller visar det sig mha stickor?
    Tacksam för svar på nybörjarfrågor Skrattande   

• standby

Jag tyckte inte Cocoa i kaffe/te funkade bra... Kändes som ett lock av fett på ytan varje gång man drack.

• standby
    rednose skrev 2012-01-08 19:15:28 följande:
    jo men man får bara röra till lite varje gång man dricker så blandas det bättre. När man sen druckit ett par munnar har man oftast fått i sig det mesta så då blir det inte lika märkbart.

Jag kör igång imorgon igen med kokosfett. :) 

Aaah, smart hörru Cool. Jag får ta och testa det då!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**