Inlägg från: Johanna200 |Visa alla inlägg
  • Johanna200

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej i tråden!
    Har smugit runt här i 3 månader nu och tänkte att det var dags att ge mig till kännaGlad 
    Har kört LCHF i tre månader och använt tråden som inspiration och pepp, samt fått svar på en del frågetecken.
    Jag har under denna tid gått ner ca 20 kg ( med några små fuskdagar) men har en del kilo kvar. Mår verkligen toppen och trivs med min nya livsstil!

Dock har jag en fråga nu som någon kanske kan svara på. Jag har fått extremt svårt att äta frukost, både tidsmässigt ( har tre barn som ska fixas i ordning) och blir inte hungrig förrän typ kl 14 på dagarna då jag brukar äta lunch. Min "frukost" består nu i kaffe med kokosfett. Alla säger ju att frukost är superviktigt för att få igång förbränningen, borde jag alltså försöka att få i mig nått mer eller räcker kokosfettet som kalorikälla till frulle? Någon som vet?

• Johanna200
    jeng skrev 2011-08-17 20:17:28 följande:
    Om du inte är hungrig så ska det ju räcka!
    Beror det på tidsbrist så är äggmuffins (omelett i muffinsform) ett kanonbra alternativ som går bra att göra i förväg och sen bara slänga in i micron när man vill ha! 
    Jag har funderat på något sånt, dock så beror det mest på att jag helt enkelt inte är hungrig. Så om ni inte tror att det pajjar förbränningen så nöjer jag mig med mitt älskade kaffe Skrattande
  • Johanna200
    3småttingar skrev 2011-08-17 20:18:29 följande:
    Johanna bra jobbat!! Hur har du ätit, under 20 om dan? Tränat mkt? Vill också gå ner så mkt!
    Tack så mycket Glad Jag har försökt att hela tiden hålla mig under 20 gram/dag. Har inte tränat något förutom sporadiska barnvagnspromenader. Gjorde ett kejsarsnitt för 4 månader sedan så jag har inte kommit igång med någon träning än. Tänkte dock börja snart. 
  • Johanna200
    3småttingar skrev 2011-08-17 20:18:29 följande:
    Johanna bra jobbat!! Hur har du ätit, under 20 om dan? Tränat mkt? Vill också gå ner så mkt!
    Några av dom kilona var ju gravidkilon, dock gick jag bara upp 6 kilo under graviditeten så det var ju skönt, det fanns ju lite att ta av sedan innan.

Var inne på din sida och såg att du också fick ditt tredje barn i våras Glad
  • Johanna200
    mamman i skogen skrev 2011-08-18 01:46:34 följande:
    Grattis och välkommen..söger som föregående talare är du inte hungrig ät inte frukost utan nöj dig med ngn kopp kaffe med extra i...Jag öter minimal frukost för tillfället och äter istället när jag är hungrig och ser till att ha ngt redo. Min favorit är frökex då jag vill ha tuggmotstånd ett sådant med mycket pålägg står man sig länge på och de är enkla att ta med om man vill ha det på stående fot..
    Hej och tack! Jag har varit på gång att göra dom flera gånger tills jag kommit på att fröna ska ligga i blöt över natten, då brukar motivationen försvinna Skrattande
  • Johanna200
    SmåDunder skrev 2011-10-10 18:49:55 följande:
    Hej på er aktiva :)

Har kört nu drygt en vecka och mår kanon men har någon av er ammat samtidigt?
    Jag ammar och käkar LCHF, har gjort det sedan min bebis var 1 månad. Dock inte superstrikt. Det har funkar super för oss. Vi mår prima båda två. Har dock haft lite dåligt samvete för att jag vet att man inte ska gå ner för mycket i vikt samtidigt som man ammar, men jag kan inte tänka mig att äta " vanligt" igen. Mår så mycket bättre, har mycket mer energi och orkar vara en bättre mamma nu. 
  • Johanna200

Måste bara skriva ett litet hyllningsinlägg till cocosfettet! Har stått still (en platå?) någon vecka, ökade då på mängden cocosa i kaffet och vips har det börjat ticka nedåt igen! Vet att folk har skrivit om detta förut.
    Så ni som stått still utan att hitta någon anledning, pröva cocosfett/öka på mängden. Jag älskar cocosfett. Perfekt för en torris som mig att använda som ansiktstvätt med...

Skriver inte så ofta men läser varje dag. Ni är alla fantastiskt peppande och motiverande. Denna tråd har verkligen hjälpt mig super mycket. Om 700g så har jag gått ner 30 kg sen jag började den 15 maj! Har bara några kilo kvar nu tills jag är nöjd. Det känns fantastiskt. Kämpa på alla andra. Blev visst lite egoinlägg med Skrattande

• Johanna200
    FasterK skrev 2011-10-31 20:48:10 följande:
    30 kilo! Oj, och bara sedan i maj! Fantastiskt! Grattis!
    Tackar! Ja jag kan knappt tro det själv. Har gått så himla enkelt med. Jag älskar LCHF och har svårt att tro att jag någonsin kan börja äta på något annat sätt igen Glad
  • Johanna200

Tack för alla grattis. Kul om någon känner sig peppad, det var ju liksom meningen. Brukar inte skriva så mycket i tråden annars då jag egentligen är en blyg en Glad

• Johanna200
    3småttingar skrev 2011-12-01 13:55:22 följande:
    I LOVE KOKOSFETT!!! Har stått still i typ 2 veckor, ingen tid alls egentligen jag vet, men lagom frustrerande! Sen började jag med kokosfett i tet varje dag. Har gått ner 2,7 kg på 7 dagar!!  det måste ju vara för kokosfettet, säkert nyhetens behag men hoppas det fortsätter några dagar till =)
    Grattis! Jag älskar med kokosfett! Funkar varje gång jag tycker ståt stilla lite för länge. Bara att öka på med lite kokosfett så brukar det börja röra på sig igenGlad
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**