• Scream2

**Den stora feta LCHF-tråden**

Susanna 207 skrev 2011-09-19 15:46:52 följande:
    Jag menar enligt inlägget så får man tydligen inte äta creme frachie. Jag blev chockad för jag har använt cf utan problem

Vilket inlägg? Hittar inget som säger så
  • Scream2
    Ella Jade skrev 2011-09-19 18:19:18 följande:
    Hej!

Jag är sugen på att baka Pones. Jag vet att det skall vara pofiber i det. Men jag hittade inget på ICA :( köpte dock fiberhusk. Funkar det utan pofiber och endast med fiberhusk i istället?? Aldrig använt det förut, så jag har noll koll..

:)

*väntar på att få baka*

Jag tror inte att det funkar enbart med fiberhusk, eller du får säkert till nåt bröd, men inte det där goda ponesbrödet. Det är ju lixom pofibrerna som gör det fluffigt! Hittade du inget vid ickeglutenprodukterna?
  • Scream2
    Bordeaux skrev 2011-09-19 18:31:16 följande:
    Inlägg nummer 1211 i tråden som länkats, långt ner i inlägget vid bananerna. Hoppas du förstår vad jag menar

Men över skriver hon ju att man ska använda cf, jag tolkar det då utan att ens reflektera att hon menar cf med smak!
  • Scream2

Smöret var slut på affärn och LÄTTA reades ut för 10 kr, precis som man skulle gå på den lätta

• Scream2
    Anansi skrev 2012-01-15 22:59:53 följande:
    Någon kunnig som har en teori? När jag äter vanlig mat får jag ont i kroppen (mest i musklerna runt bäckenet och benen) och känner mig allmänt tung och trött rent fysiskt. När kroppen är inställd på LCHF slipper jag smärtan och jag känner mig stark och mycket mer uthållig. Min undran är om det är gluten som påverkar mig, eller om det är kolhydrater överlag? Jag funderar nämligen lite på den mer liberala typen av LCHF, dvs den som riktar sig till normalviktiga och friska personer och innehåller lite rotsaker och råris mm. Min förhoppning är ju att jag kan äta så om ett antal kilo.

Jag tror lite på teorin om gluten. Jag blir också mkt fräschare i muskler och leder när jag äter LCHF. Kanske det blir att lite mer fett också smörjer runt Har kokkosfett i kaffet bla. Kanske man inte kan kalla det gluten intolerans och det skulle inte visa sig på prover, men nåt är det som verkar binda vätska. Kolhydrater gör ju det, men att det blir så specifikt med smärta och stelhet, känner ju lite som det är inflammation också.
  • Scream2

Hur gör man en smoothie som innehåller allt?
    Tänk er en Nutrielltshake fast i LCFH format!

Jag är så lat ibland och vill bara mixa ihop nåt och slurpa i mig!

Just nu har jag i ung:

Ägg
    Spenatblad
    Proteinpulver
    Turkisk yoghurt
    Havremjölk
    Några hallon

Tips på andra nyttigheter?
    Har testat avocado men nääää, de va inge gott..                     

• Scream2
    Glass skrev 2012-09-09 23:09:24 följande:
    Det här är intressant. Jag skulle också vilja ha ett ultimat recept på en sån här drink. 

Varför har du proteinpulver i om du ändå har ägg?

Appropå proteinpulver, vilket ska man äta? 

Har proteinpulver med vaniljsmak, så jag får lite av det och helt enkelt för att fylla ut, mätta!

Whey 80 har jag för jag har hört det ska vara ett ok proteinpulver!

Ingen annan som har åsikter?   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**