**Den stora feta LCHF-tråden**
Hej på er. Har följt tråden ett tag och har fått massor av tips och råd här. Jag började med LCHF i början av november och körde strikt i sju veckor. Mådde jättebra nästan med en gång och tappade 9kg under tiden vilket var bra eftersom jag har många gravidkilon kvar. Bestämde mig för ett uppehåll över jul och nyår vilket totalt blev 3 veckor pga. många familjekalas mm. Besökte dessutom mina föräldrar en vecka och i deras hem finns nästan enbart lightprodukter och bröd så jag kände att det var enklare att helt enkelt äta deras mat än att hålla på att motivera min kost hela tiden. Jag berättade heller inte om min nya kost för jag vill se under lite längre tid hur allt fungerar.
Har nu börjat om igen med LCHF och mår åter igen jättebra, inget sötsug alls och har börjat komma igång med viktminskning igen. Men idag känns det lite motigt, för jag var på vårdcentralen i ett helt annat ärende och berättade då i förbifarten om min kostomläggning. Jag blev i princip idiotförklarad av doktorn där (en yngre doktor), samtidigt som hon upplyste mig om alla faror som skulle drabba mig inkl. höga blodfetter och hjärtsjukdomar. Mer än 6månader fick jag verkligen inte hålla på! Ny forskning sa hon. Fastän jag läst på massor om LCHF och verkligen känner att det fungerar för mig så känner jag att jag inte orkar gå in i diskussioner om detta med både sjukvården, släkt och vänner. Så jag undrar, hur hanterar ni andra detta? Får ni många kommentarer och hur gör ni med dem? Jag kommer att fortsätta med LCHF men blev lite tagen på sängen av doktorns reaktion eftersom ju så många äter så här nuförtiden...