**Den stora feta LCHF-tråden**
Tar ni magnesiumtilskott eller får ni i er nog mycket? Har försökt söka men magnesium finns inte i så mycket va?
Tar ni magnesiumtilskott eller får ni i er nog mycket? Har försökt söka men magnesium finns inte i så mycket va?
Är det ok att äta 2 ägg och en avocado till lunch? Fick inte i mig mer trots att jag hade lite hungerskänslor.
Är det viktigt att ha grädde/smör/sås till varje måltid eller är det ok att hoppa över det ibland? Avocadon är ju fet i sig men det kanske inte räcker?
En fråga till. Har surfat runt och sett att man ska undvika mycket mjölkprodukter ifall man vill gå ner i vikt (bl.a TS skrev det i en annan tråd nyss). ;) Nu känner jag mig helvirrig i detta. Jag har grädde i ALLT, CF, turkisk yoghurt, ätit mycket ost osv. Bör jag dra ner på detta? Min första vecka med lchf (förutom ett halvhjärtat försök för ett halvår sedan då jag hade ännu sämre koll).
Och vad ska jag då äta istället? Gaah blir tokig, jag som just trodde att jag började greppa det!
Okej, då fortsätter jag som jag gjort hittills!
Kokosfett har jag beställt, inväntar!
Imorgon slutar jag med nikotin. Tror ni det kommer att påverka viktnedgången? Någon som gjort det i samband med LCHF? (Kommer INTE att småäta, jag ska vara stenhård!) Hittade väldigt lite info när jag googlade.
Blää, jag mår spyilla och har mått dåligt hela kvällen. Tanken på grädde får mig kräkfärdig.
Hoppas det går över till imorgon, annars blir det en dag med enbart vitkål och gurka.
Hej!
Jag vägde mig inte när jag startade med LCHF i måndags (väger mig ytterst sällan) men 2 veckor innan stod vågen på 83, någonting. Igår stod den på 81,5 och idag 80,9. Har minskat 1 cm i midjan (och har även magkatarr just nu så magen är väldigt uppblåst). Och idag är 4e dagen, så jag känner mig nöjd! Förstår att det är vätska jag tappat men jag är glad att det går neråt.
En sak bara, slutade idag med nikotin (eller ok, idag har jag nikotinplåster som starthjälp), dels för att jag hade tänkt göra det efter att jag börjat med LCHF men det blev lite bråttom då jag har fått sådan sjuk hjärtklappning. Vad kan jag göra åt det? Äta magnesium tillskott? (Har ätit avocado 2 av dagarna så där bör jag ju fått i mig lite åtminstone). Är det vanligt att få det så snabbt? Som sagt är jag bara inne på fjärde dagen.