• luspudel

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag måste slänga in en fråga till er experter Jag och maken planerat lchf-start. Dock funderar jag på vilken dag man ska börja? Jag är ensam med barnen måndagar och fredagar, alltså vill jag inte vara som tröttast då. Jag förstår att det där med omställningen är olika för alla men jag inbillar mig att typ dag tre, fyra är värst? Iallafall. Hur var det för er?

• luspudel

Känner mig mer och mer taggad Är bara så rädd att må helkass under omställningen och ge upp. Jag tänkte jag skulle börja imorgon. Ska visserligen dricka vin med en kompis på lördag, men jag tänkte rödvin och ost... Inte optimalt men inte heller katastrof, eller? Ikväll ska jag iväg och handla lite inför starten också Grädde, brieost, kokosflingor, blomkål... Jaa. Vad är allra viktgast enligt er? Tänk nu nybörjare

• luspudel

Tusen tack för alla tips! Ska tillägga att jag inte ska gå ner i vikt, bara minska min svullna mage, må bättre och slippa sockersuget. Så jag behöver nog inte vara helt rabiat med kolisarna

• luspudel

Alltså Gud. Tusen frågor. Men tex. sån här glass, kladdkaka osv som är ok, hur ofta kan man äta sånt? ( ) Jag menar inte att man ska äta det varje dag men typ en gång i veckan, som fredagsmys eller så? Eller är det för mycket?

• luspudel

Tack för tipsen! Jag ska fundera mer på detta, läsa osv. Är tveksam ena sekunden och tvärsäker andra Ingen ide att sätta igång innan jag är 100 procent inställd på detta!

• luspudel

Men nu förstår jag inte längre Ju mer jag läser desto snurrigare blir jag! Räknar ni kcal ändå...? Som ätstörd trodde jag att detta var det perfekta för mig, ingen heta på kcalräkning osv... Eller är det bara om man inte går ner så mkt man behöver fundera på detta?

• luspudel

Wiie idag satte jag igång detta! Lånade även
    Skaldemans bok och har börjat läsa lite. Är redan irriterad på hans sätt att skriva, men men

• luspudel

Jag vet inte riktigt, han skriver så enormt besserwissrigt Men innehållet är bra så det må väl vara hänt.

• luspudel

Tacopaj kanske, om du gör pajdeg på fiberhusk eller nåt? Jag är ju helnovis men bara en tanke

• luspudel

Åh, jag behöver lite pepp. Dag två idag, jag är tröött och har huvudvärk. Känner mig omotiverad och oinspirerad, Skaldemans bok gör mig ännu mer omotiverad (?!) och jag är deppig över att aldrig mer äta godis och gott bröd. Fan, det kanske inte är rätt ändå? Jag funderar på om jag ska göra lchf-chokladnousse ikväll, och baka något bröd imorgon, då kanske jag inte känner mig lika deppig. Herregud vad löjlig jag låter

• luspudel

Jag har läst ungefär hälften och ännu är det inga recept, den boken gör mig så sjukt förvirrad. Han skriver om ratio och andra räknesätt hit och dit men förkastar samtidigt att man ska räkna... Sedan är det ju en bok om viktmiskning och det står inget om hur man behåller vikten, alltså står still. Ja, hittills isllafall Ska låna Matrevolutionen nästa gång jag är på biblioteket också, då kanske det klarnar mer! Dock finns ju många recept på nätet, men ja...
    Tack för lite pepp iallafall! Har mölat i mig brieost och ett par paranötter, känns lite bättre

• luspudel

Alltså, jag tror inte detta funkar. Har bara kört sen i måndags och är spyless. Jag funderar dock på, om det är värt att satsa på att hålla nere kolhydraterna i vardagen ändå? Jag gillar varken ris, pasta eller potatis så det där kommer nog av sig självt. Bröd är en last, men det blir ju extra gott om jag bara äter ibland... Att alltid använda fullfeta produkter tex. Eller blir det helt enkelt maximal viktuppgång istället då...?

• luspudel

Jo alltså jag förstod att det kunde (skulle) bli jobbigt att ställa om sig. Jag äter aldrig godis eller så i veckorna heller, men förvisso kh då i vanliga fall. Och visst, jag har inte testat så mycket mat ännu men det finns ju inget gott alls att äta typ! Och det jag gillar måste man vara restriktiv med. Typ hallon, nötter och mjölkprodukter. Jag ville börja med detta för att slippa räkna... Inte räkna ännu mer! Önskar jag hade råd att köpa massa mandelmjöl (eller för all del mandel) eller pofiber men det är ju svindyrt. Iallafall. Jag har inte slutat än, jag bara vacklar...

• luspudel

Men för Guds skull, jaghar inga cravings efter falukorv och makaroner Men rotfrukter, äter du det? Jag hade älskat att äta det du säger varje dag men det blir dyrt tyvärr. Surfar recept dagarna i ända typ
    Alltså jag ska inte sluta, inte idag iallafall! Ska kolla på Coop efter pofiber, tack för tipset

• luspudel

Hej! Jag körde idag igång med LCHF för första gången. Testade en gång innan faktiskt men klarade bara 2 dagar innan jag fick panik och lade av... Jag är normalviktig, nästan för smal så jag kommer vara rätt liberal med att tex baka osv då detta är lite det jag lever för (tragiskt va?) Har också just fått stora nässelutlsag över hela kroppen som ingen läkare hittar orsaken till, så jag måste göra något. Nå. Idag åt jag turkisk yoghurt till frukost, samt ett par skivor rostbiff. Till lunch, stekta hamburgare (blandfärs) med bregott på samt brieost. Nu ska jag jobba ikväll och jag vet inte riktigt vad jag ska ta med, lutar åt yoghurt fastän jag vet att det ju blir en del kolisar. Har köpt hem massor med ägg (slut imorse tyvärr, annars hade jag ätit det till frukost) babybelost, brie, ölkorv. Tips?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**