Maruid skrev 2011-09-21 15:31:08 följande:
Är du gravid och kör på lchf? Vad spännande! Kan du berätta mer om ungefär hur du äter, hur många kh per dag och sådär. Jag har själv precis fått barn men kommer antagligen fortsätta med lchf och skulle vid en eventuell graviditet inte vilja gå tillbaka till vanlig kosthållning om jag inte måste.
Ja det funkar bra,, fast jag är inte jätte strikt och räknar inte kolhydrater.. men en dag ser ut ungifär så här:
frukost: Om jag är sugen så äter jag äggröra, bacon omelett eller liknande med min man,, annars blir det rysk yoghurt 17% med hemmagjord nöt och frö musli. en kopp kaffe och ett stort glas vatten..
Till lunch blir det oftast lite pålägg,, typ ett ägg, lite skinka, ibland rödbetsallad,,( inte helt ok kanske) makrill i tomatsås etc..
Till middag blir det kött, fisk eller kyckling med sås på typ champinjoner och grädde, paprikasås, räkor dill och grädde eller liknande,, är inte så sugen på bearnaisesås längre hehe.. Till detta har vi grönaker i alla former,, stekta, kokata broccoli och blomkåls pure, gratänger osv.
om jag är sugen på kvällen blir det oftast lite serrano skinka,, ost eller ölkorv.. det sistnämda är åxå det jag äter när jag blir hungrig i farten.. lätt att ha med.
Vi började med denna kosten i mars, och jag blev gravid o Maj,, jag paratade med min barnmorska och hon var possitiv till att jag skulle köra på.. hon hade varit på föredrag med Anna Hallén;o)
Jag har två graviditeter i ryggsäcken och dom har varit lätta men med vissa själklara delar som illamående, trötthet och så har jag haft carpaltunnelsyndrom.
Denna gången har jag knappt märkt att jag är gravid.. det är inte fören nu när jag känner bebisen röra sig som man verkligen fattar..är i vecka 18 så visst märker jag stor skillnad.. och bara det att jag är så pass mycket lättare själv denna gången gör stor skillnad.. så jag tycker du ska köra på.. var bara beredd på en del komentarer från oinsatta stackare som tror att jag svälter bebisen med hjälp av smör, ägg grönsaker och kött....