Mamma20022005 skrev 2012-01-06 23:41:34 följande:
Jag ska börja med lchf i morgon (har dock tjuvstartat lite idag) och jag är sjukt taggad!!!
Har läst på hela veckan och känner att lchf passar mig bäst nu när jag ammar min snart
5 månaders bebis.
Har gått ner 23 kg förut med hjälp av
viktklubb.se. Men orkar inte hålla på och räkna kalorier.
Ska gå ner 22 kg denna gången, sen kommer jag säkert vilja gå ner lite mer.
Har köpt Katrin Zytomierskas bok och tycker den är bra och peppande. Bra recept i också.
Gjorde en taccogratäng ikväll som var jätte god och mättande.
Men tänk om man går upp i vikt istället för ner?? Är helt fel tänk för mig och äta fett. Jag som
alltid hållt mig ifrån det och ätit light produkter får verkligen tänka om nu.
Vad käkar ni till frukost? Bara ägg och bacon?
Hej! Jag gick ner mina 28 gravkilon förra gången med Viktklubb. Gick jättebra men det var en del meckande då jag var supernoga med att skriva in och rätt ofta var hungrig. Denna gången har jag 16 kilo kvar och kände att jag inte skulle hinna med Viktklubb riktigt och det är mycket med en treåring och en sexmånaders bebis som sover riktigt risigt så jag skulle inte hinna träna så mycket som jag ville. Upptäckte LCHF och tänkte testa. Var (är) precis som du rädd för att gå upp i vikt, känns sjukt at kunna äta gott utan att gå upp massor MEN jag tror baske mig att det funkar! Minus 2,7 sen i måndags och kroppen tajtar till sig för var dag, en helt underbar känsla! Igår åt jag grillad kyckling och bea och avocado samt en egengjord (superenkel) LCHF chokladmousse. Tänkte att detta aldrig kan vara möjligt, NU måste jag väl ändå gå upp meeen, icke

Är ingen matlagare men det finns massor av bra och enkla recept att googla fram!
Jag är strikt med inget bröd, pasta och ris men kör inte bara fett, fett fett även om jag alltid väljer det fetaste av två ting. Har hittat en frukost som passar mig, skulle jag stanna upp i vikt så kommer jag justera och bli striktare men sålänge det funkar så mår jag toppenbra av det här.
Ett kokt ägg med majjo, fyra "färskostrullar" bestående av kalkon och brie (löööv brie!!), några skedar tuskisk yoghurt med musli bestående av pumpakärnor, solrosfrön, linfrön och sesamfrön. Också kaffe med standardmjölk. Körde grädde först men tycker det är tusen ggr godare med standardmjölk och sålänge det funkar så kör jag, annars striktar jag till mig. Igår var jag på ett ställe där det bara fanns mellanmjölk, då tog jag lite svart. Tycker inte det var värt det
Som sagt minus 2,7 sen i måndags, jag är FRÄLST!!!