• Jesse

**Den stora feta LCHF-tråden**

har ni kokosfett i kaffet ?? hur smakar de ?

• Jesse
    Teskedsmamman skrev 2012-01-21 16:52:08 följande:
    Ingen har påstått något annat heller... Men sedan så finns det bra och mindre bra sätt att skriva på...
    Varje dag! Till frukost, och gärna en på koffeinfritt på kvällen.... Skulle kunna leva på det emellanåt när matlusten är noll
    jaa verkligen!
  • Jesse
    35an skrev 2012-01-25 14:09:52 följande:
    finns att käpa på ICA, iallafall där jag bor

Lidel har 200 gram för 20 kr
  • Jesse
    Jesse skrev 2012-02-03 18:05:45 följande:
    åhh min ica har lchf glass :) sååå glad!
    faaaaaaaaaaaaaaan! glass fan innehåller massa onödigt skit... usch va besviken jag är...
  • Jesse

om man lever enligt nchf, vad äter man då? då måste man ju ta bort bla grädde, gräddfil och sånt eller ?

• Jesse
    Gladskit skrev 2012-02-13 15:21:05 följande:
    Nej, det kan man äta. Det är kolhydraterna man ska minska ner på och grädde tex. innehåller inte så mycket kolhydrater.
    men grädde innehåller 3 kh per 100/gram :P men då kan man säga att jag och hundra andra lever enligt nchf istället för lchf för jag äter inga kolhydrater eller inte mer än 5g per100 gram..
  • Jesse
    Faile skrev 2012-02-13 15:44:37 följande:
    Fast 5gram/100gram är inte samma som noll kolhydrater. Det kan bli ganska mycket om man gör en middag bestående av många ingredienser.

Eller missuppfattar jag dig?  
    jo jag förstår. Tänkte bara för att många skriver att dom äter NCHF och jag tycker ju själv att de låter omöjligt.
  • Jesse
    Martina 76 skrev 2012-03-14 19:09:43 följande:
    Jag måste sluta köpa hem mörk choklad med mintsmak - den är alldeles för god!!!! Kan ju inte låta bli att norpa en bit då och då. Smakar ju som after eight!
    haha jag med :P äter 100 gram på en gång...
  • Jesse
    stjierna skrev 2012-04-24 19:29:43 följande:
    BTW. Kanelkaffe med vaniljäggmjölk - HALLÅ, jag har hittat mitt nya gottis!! :D
    hur gör du ??:)
  • Jesse

Kan ni snälla hjälpa mig med en sak :P jag vill veta vad ni har för bmi nu och vart vill ni ligga sen ..
    ni som säger att vikten står still helt o hållet vad har ni för bmi ? lite nyfiken bara...

• Jesse
    Chokladbollar LCHF ca 25 st

4 dl hasselnötsmjöl eller madelmjöl
    75 g osaltat smör
    1/2-1 tsk vaniljpulver
    2 msk kakaopulver
    2 tsk starkt kallt kaffe
    2 msk kokosolja
    1/2 dl sukrin melis
    kokosflingor till dekoration

Testa!!!! super goda!
  • Jesse
    Folk skrev 2012-06-24 10:05:50 följande:
    Boost, när du skriver strikt lchf....vad menar du? Drog du ner mejeri och sånt på slutet oxå?
    de undrar jag också...
  • Jesse
    tiiitti skrev 2012-08-30 10:41:47 följande:
    Gjorde en MBC imorse. Fy så äckligt det va. Klöktes och fick tvinga i mig hälften, sen resten fick jag hälla ut i vasken. Så synd att jag inte gilla den, då den verkligen verka göra nytta. :/
    MBC? vad är de ?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**