• allmänt

**Den stora feta LCHF-tråden**

Den här tråden är ju en miljon sidor så jag vågar inte ens försöka mig på att leta upp svaret på min fråga, som jag är övertygad om har dykt upp förr.

Men hur lång tid tog det innan ni märkte att det hände nått på vågen? Jag har ätit LCHF i tre veckor nu, och har inte ens gått ner ett helt kilo än :(

Jag varvar rött kött med kyckling och fisk. Ofta grädde i maten, äter mycket broccoli och cocktailtomater (körsbärstomater? de som är små och klotrunda) två ägg om dan och mycket ost.

Jag har druckit en del citrusvatten, dvs pressad citron och lime med kranvatten. Kan det vara boven? Eller vad gör jag för fel, nått kilo mer hade jag ju hoppats gå ner på tre veckor :(( Äter jag om möjligt för LITE, kan det sätta stopp? Hur mycket äter ni?

• allmänt
    Loreena skrev 2012-01-21 19:03:02 följande:
    Calipso
    Om du åt kalorireducerat/fettsnålt innan du började med LCHF så kan det ta lite längre tid innan viktnedgången kommer igång. Det kan även vara så att den kropp just nu arbetar för att sätta igång din ämnesomsättning ordentligt, återuppbygga muskler, inre organ och helt enkelt se till att vara i så bra skick som möjligt innan din viktnedgång börjar. Strunta i vågen och mät midjemåttet istället. Se till att du äter regelbundet och att du äter dig mätt. Hur mår du i övrigt av LCHF?

Här kan du läsa lite mer:

www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i.../
    www.annahallen.se/lchf-for-viktminskning
    Åh tack för att du svarade :) Jag har gått ner 1 cm i midjan, inte heller så mycket. Men jag går ju inte upp iaf, tack och lov ^^ I övrigt mår jag bra, känner mig på bra humör och magen är i lugn och ro. Jag skall kika in länkarna, och låta det ta lite mer tid innan jag hetsar upp mig. Tack!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**