Inlägg från: Fröken Rosa |Visa alla inlägg
  • Fröken Rosa

**Den stora feta LCHF-tråden**

Finns det någon app till android, som jag kan använda/ta hjälp av?
    Jag kan inte påstå att jag äter helt enligt lchf, utan mer lite light-version, uteslutningsmetoden.
    Jag äter inga kolhydrater, såsom i bröd, pasta, ris och så, och det fungerar för mej.
    Men är sugen på lite mer lchf-recept. 

• Fröken Rosa

Jag undrar lite... kan man få konstig huvudvärk (tryckande känsla bak i nacken upp mot huvudet, olidlig emellan åt...)
    Hård mage utanpå (magmunnen typ) alltså inte hård i magen, utan bara utanpå...
    Yrsel...
    Av lchf?
    Kan inte påstå att jag ätit helt efter lchf (två veckor nu) utan mer uteslutningsmetoden av kolhydrater mest, mer grädde än jag någonsin ätit, och mer ägg har jag ätit också...

Är det något jag bör kolla upp, lugna ner mej med, lägga om kosten helt åt lchf, eller håller jag bara på att bli sjuk i influensa eller så?
    Har kännt såhär ungefär en vecka nu... 

• Fröken Rosa
    helene306 skrev 2011-07-23 08:16:19 följande:
    Såna bm:s är bra men vad kroppen vill är ju en annan 5:a
    Fröken Rosa skrev 2011-07-23 00:16:37 följande:
    Jag undrar lite... kan man få konstig huvudvärk (tryckande känsla bak i nacken upp mot huvudet, olidlig emellan åt...)
    Hård mage utanpå (magmunnen typ) alltså inte hård i magen, utan bara utanpå...
    Yrsel...
    Av lchf?
    Kan inte påstå att jag ätit helt efter lchf (två veckor nu) utan mer uteslutningsmetoden av kolhydrater mest, mer grädde än jag någonsin ätit, och mer ägg har jag ätit också...

Är det något jag bör kolla upp, lugna ner mej med, lägga om kosten helt åt lchf, eller håller jag bara på att bli sjuk i influensa eller så?
    Har kännt såhär ungefär en vecka nu... 
    Det låter som du har omställningsbesvär. Dricker du ordentligt med vatten? De gånger jag känt av yrsel har jag ökat på med lite salt och det har hjälpt mig. Du har inte blivit kall i nacken så det r det som skapar det onda? Eftersom du nyligen lagt om kosten skulle jag lugna mig lite om jag vore du. Är symtomen kvar om någon vecka kan det vara värt att kolla upp. Se till att få i dig vätska bara, när man inte äter så mycket kolhydrater får inte kroppen vätska via det och behöver mer vatten.
    Njae, tillräckligt med vätska får jag nog inte i mej, men är inte långt ifrån.
    Ska testa det, dricka mer, och avvakta.... hoppas det går över.
    Det känns till och med på morgonen när jag vaknat ibland... 
  • Fröken Rosa
    astro skrev 2011-07-23 09:43:04 följande:
    Hård utanpå magen låter inte så bra. Jag föreslår att du går till doktorn om det inte försvinner mycket snart.
    Jag mår bättre nu, magen är inte hård längre (är dock väldigt rapig!) och jag får i mej mer vatten.
    Huvudvärken hänger kvar litegrann fortfarande, men jag har blivit bättre på att få i mej vatten, så jag kämpar vidare.
    =) =) 
  • Fröken Rosa

Har någon testat Renée Voltaires kokos-socker?
    Är det likvärdigt kokos-oljan, att ha i till exempel koppen med te...?
    Eller är jag helt ute och cyklar nu?

• Fröken Rosa
    Fröken Rosa skrev 2012-01-19 18:44:30 följande:
    Har någon testat Renée Voltaires kokos-socker?
    Är det likvärdigt kokos-oljan, att ha i till exempel koppen med te...?
    Eller är jag helt ute och cyklar nu?
    Någon som vet?
    =)

• Fröken Rosa

Missade Expressen igår... Någon som vet var man kan köpa bilagan idag?
    Den är slut, alternativt kastad i butikerna här...!
    (lchf-bilagan)

• Fröken Rosa

Nu har jag läst Expressens bilaga om lchf och känner mej lugn, peppad och totalt laddad!
    Vilken bra bilaga, jag fick nya tips och idéer, helt ny motivation helt enkelt!

Nu kör vi!

• Fröken Rosa

Hjälp!
    Glömde matlåda hemma, jobbar på förskola och idag bjuda det på fläsk och raggmunk.

Tips på hur/ vad jag ska äta?
    Eller ska jag gå ner till Ica och köpa någon lunch? Vad, i så fall?

Förvirrad? Japp!
    :)

• Fröken Rosa

Jag har en fråga...
    Lchf kommer ju med en hel del bra saker, såsom bättre mage, glansigare hy, håret mår bättre, och viktnedgång!
    Men, finns det något som visar på bättre tänder/mun?
    Har inte sett någon sådan rapport, vet ni?  

• Fröken Rosa
    Allrona skrev 2012-01-31 09:09:14 följande:
    Nej, jag har inte sett några sådana rapporter men logiskt sätt borde tandhälsan bli bättre eftersom vi inte äter socker.
    Ja, det var ju det jag tänkte också =)
    Har fått sämre tänder efter alla mina graviditeter, så om lchf ger en märkbar effekt även på tänder, så är jag mer än nöjd! =)  
  • Fröken Rosa

Hej!

Det var ett tag sen jag skrev här inne!
    Jag återkommer om det, har lite bråttom just nu!

Kalasdags här hemma, och det är första gången jag ska baka enligt LCHF.

Frågor:
    Är det bara att byta ut mängden socker; till stevia i ett recept?
    Är det bara att byta ut mängden mjöl: till mandelmjöl?
    Är det bara att byta ut mängden margarin, till kokosfett?

Eller blir mängden olika, beroende på produkt?

Vore toppen om ni ville hjälpa mig =)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**